رفع تشنگی با میوه های خوش رنگ بهار

دبیر انجمن تغذیه البرزگفت: استفاده از میوه های چون؛ خیار، هندوانه، پرتغال، توت فرنگی سبب کاهش تشنگی هنگام روزه داری خواهد شد.

رفع تشنگی  با میوه های خوش رنگ بهارزهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: روزه داران در روزهای بهاری و ماه رمضان برای رفع تشنگی خود می توانند از طریق نوشیدن آب میوه ها و مصرف سبزیجات و میوه های آبکی مواد مغذی از دست رفته بدن خود را جایگزین کنند.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: در شرح ذیل به معرفی برخی از میوه‌ و سبزی‌هایی که مانع تشنه شدن شما در طول روز می‌شوند، می‌پردازیم.

میوه‌های خوش رنگ

همه ما می‌دانیم که میوه‌ ها از آب بسیاری تشکیل شده‌اند میوه‌ هایی مانند: هندوانه، طالبی، گریپ فروت، پرتغال، توت فرنگی و بسیاری میوه‌های دیگر می‌توانند درصد قابل توجهی از تشنگی را در طول روز برطرف کنند.

خیار

این میوه بیشترین میزان آب را در خود جای داده و ۹۵ درصد آن از آب تشکیل شده، همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E بسیار مناسب است و می‌تواند جایگزین آب در طول روز شود.

کرفس

این سبزی میزانی قابل توجه از آب را در خود جای داده و سرشار از ویتامین‌های A، C و K است؛ و می‌توانند کرفس را به‌صورت خام در سالاد یا انواع ساندویچ ها مصرف کنند.

گوجه

گوجه در بیشتر سالادها و انواع غذا‌ها جا می‌گیرد؛ باید بدانیم این میوه میزان بسیار زیادی آب دارد و ۹۴ درصد آن را آب تشکیل داده  و در طول روز مانع از تشنته شدن شما می‌شود.

اسفناج

این سبزی خوش رنگ و خوش بو ۹۲ درصد آب درون خود دارد و همچنین در کنار آن منبع کاملی برای تامین انواع ویتامین‌هاست؛ و می‌توانند از اسفناج ویتامین B و آنتی اکسیدان دریافت کنند.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.