سید حسن نصرالله: تصمیم اخیر آلمان علیه حزب‌الله کاملاً سیاسی و تحت فشار آمریکا بود

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود درباره آخرین تحولات داخلی این کشور و منطقه اعلام کرد تصمیم آلمان برای ممنوع کردن فعالیت حزب‌الله، قابل پیش‌بینی بود و پیش از برلین، بعضی دیگر از کشور‌های اروپایی هم تصمیمات مشابه اتخاذ کرده بودند و پیش‌بینی می‌کنیم که تصمیمات بیشتری هم در این باره اتخاذ شود.

تصمیم آلمان علیه حزب الله تحت فشار آمریکا انجام شده است

سید حسن نصرالله افزود: آلمان هیچ دلیلی برای تروریستی بودن فعالیت‌های حزب‌الله ارائه نداده است. تصمیم آلمان یک تصمیم کاملا سیاسی بوده و تحت فشار آمریکا و در راستای رضایت رژیم اشغالگر انجام شده است.

وی تاکید کرد: ما زمانی که اعلام می‌کنیم هیچ گروهی در آلمان، فرانسه یا ... نداریم، در گفته خود صادق هستیم و سال‌هاست که گروهی را در کشور‌های جهان مخصوصا اروپا یا آمریکای لاتین نداریم.

سید حسن نصرالله از محکومیت این اقدام آلمان علیه حزب‌الله از سوی برخی کشورها و گروه‌ها قدردانی کرد و افزود، دولت لبنان به حمایت از شهروندان خود در آلمان و کشور‌های دیگر ادامه می‌دهد. به لبنانی های ساکن آلمان این پیام را می‌دهم که نگران نباشند چون آنها به قانون پایبند هستند و دولت آلمان از شهروندان خود حمایت می‌کند و از آن خواسته شده است که موضع‌گیری کند زیرا به شهروندان بدون هیچ دلیلی ظلم شده است.

پیگرد جنبش‌های مقاومت یکی از برنامه‌های آمریکاست

دبیرکل حزب‌الله گفت: یکی از برنامه‌های وزارت خارجه آمریکا تعقیب و پیگرد جنبش‌های مقاومت است نه فقط حزب‌الله بلکه جنبش‌های مقاومت فلسطین و جنبش‌های مقاومت منطقه در عراق و یمن و دیگر مناطق همیشه تحت پیگرد هستند و باید محاصره و محکوم شوند و منزوی شوند و گرسنه نگه داشته شوند و منابع مالی آن‌ها خشکانده و بدنام شوند. این بخشی از جنگ آمریکایی اسرائیلی علیه جنبش‌های مقاومت در منطقه است.

لبنان را نباید به صندوق بین‌المللی پول تسلیم کرد

سید حسن نصرالله درباره طرح اقتصادی دولت لبنان اعلام کرد: ما با اصل درخواست کمک از هیچ طرفی در جهان ضدیت نداریم، اما این را نمی‌پذیریم که گردن زیر تیغ صندوق بین‌المللی پول ببریم. هنگام توافق با صندوق بین‌المللی پول باید این موضوع در دولت بررسی شود که آیا به نفع لبنان است یا به نفع لبنان نیست. ما مخالف جذب سرمایه نیستیم، اما قاطعانه مخالف تسلیم‌کردن لبنان به صندق بین‌المللی پول هستیم. برخی به حزب الله اتهام‌هایی وارد کردند تا افکار عمومی را گمراه سازند. ما نمی‌خواهیم بخش بانکداری لبنان ویران شود یا از آن انتقام بگیریم. باید شروط و برنامه را بررسی کنیم و تعامل با موضوع با مسئولیت و احتیاط شدید انجام شود و تا الان هنوز هیچ چیز قطعی نیست. طرح اقتصادی گام مهمی است که می‌توان آن را تعدیل کرد و ما خواستار تعامل مثبت با این طرح از طریق بررسی علمی هستیم. 

وضعیت لبنان در شرایط کرونا خوب است

او درباره وضعیت کرونا در لبنان نیز گفت: علت این مسئله (وضعیت خوب لبنان در زمینه کرونا) همکاری همه لبنانی ها دولت, احزاب, گروه‌های سیاسی, شهرداری‌ها، اتحادیه ها و بخش کشاورزی و گردشگری و پایبندی به (مقررات مربوط به کرونا) است که ما را به این نتیجه ممتاز رساند.

دبیرکل حزب الله لبنان در مورد ارزیابی عملکرد دولت لبنان‏ با توجه به مدت زمان کوتاهی که این دولت بر سر کار آمده است، گفت: دولت طرح (اقتصادی) جامعی ارائه کرده است و این در حالی است که کشور و جهان درگیر کرونا و چالش‌های کرونا بوده است. این مسئله نکته‌ای مثبت و مهم برای دولت به شمار می‌رود. دولت باید مسئولیت مقابله با گرانی قیمت ها را برعهده گیرد. این نقش نباید منحصر به وزارت اقتصاد باشد.

ارتباط حزب الله با جنبش امل بر اساس منافع ملی است

سید حسن نصرالله افزود: برخی طرف‌های داخلی و خارجی می‌کوشند زمینه جدایی بین جنبش امل و حزب الله را ایجاد کنند که این اتفاق نخواهد افتاد. همان طور که نبیه بری گفت ائتلاف به نفع حزب الله و جنبش امل و بیش از آن به نفع وطن است. طرفداران حزب الله و جنبش امل باید بپذیرند که اختلاف در بعضی مسائل عادی است و باید از فتنه گران حذر کنند. ما هیچ کسی را علیه دیگری تحریک نمی‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم تا در کشور تنش و مشکلی نباشد.

او در ادامه در این باره تاکید کرد: ما خواستار آرامش در روابط میان گروه‌های سیاسی هستیم و اگر واقعا بتوانیم کاری انجام دهیم آماده ایم تا هر جا و در هر منطقه و میان هر یک از گروه‌های سیاسی اگر اختلافی باشد کمک کنیم اختلافات را حل کنند. در سایه مشکلات اقتصادی ایجاد شده در خارج ممکن است نتوانیم روی آن‌ها حساب کنیم، اما با همکاری در داخل می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنده باد ایران و ایرانی.... قطعاً مردم ایران فایل و شایسته داشتن بهترین امکانات رفاهی مناسب برای زندگی خود هستند. بخداوندی خدا قسم که این وضعیت اقتصادی به هیچ وجه زیبنده کشور ایران و مردمانش نیست و نخواهد بود.باور کنید که مردم شریف ایران خیلی نجیب و شریف و فهیم و مهربان هستند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چرندیات اروپاییها را ول کنید اینها خودشان ید طولایی در تروریسم وکشتار دارند ودیگران رابه تروریسم متهم می کنند همین آلمان کشتار بین المللی را درجنگهای جهانی درسابقه خود دارد و برعکس حزب الله سابقه درخشانی در مبارزه با تروریسم وداعش.
Iran (Islamic Republic of)
الف - م
۰۲:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سید حسن نصرالله فخر جهان عرب وبلکه جهان اسلام
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا شما رو حفظ کنه
Netherlands
110
۰۰:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلامی به بلندای روح حاج قاسم عزیزخدمت سیدمقاومت مبادخم به ابرو بیاوری ای سیدعزیز .المان که هیچ ارباب بزرگ کثیفشان هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنندفقط کافی لب تر کنی به خون حاج قاسم سوگنداز ایران با سر به خدمت میرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
المان تحت اشغاله امریکاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
برادر عزیزم وقتی یک کشور تحت تسلط بیگانه تصمیمات خاصی علیه کشور دیگری میگیرد اگر فقط به اذعان سر سپردگی آن کشور کنید که جواب نمی دهد ، آیا بهتر نیست شما هم نیرو های آلمانی را تروریسم قلمداد کنید ؟ آیا هزینه نباید سر سپردگی آلمان به آمریکا داشته باشد؟ آیا اینهمه داعشی از آلمان آمد در سوریه وعراق و جنایت کرد را به دول آلمان و آمریکا نباید گوشزد کرد که چه کشوری افراد تروریسم را داخل کشورش پرورانده؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه منافقان در ایران میگن ایران دلار میده به حزب الله ،منافقان تو لبنان میگن حزب الله دلار میده ایران خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر سید اولا پیغمبر شیر مرد تاریخ که زندگیشو حسینی میگزراند خدا نگهدارت باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۱۹:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنده و پاینده حزب الله مقاومت یا علی مدد
آخرین اخبار