مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد؛

بهره برداری از تفرجگاه ارتفاعات جنوبی مشهد تا ۲ ماه آینده

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد گفت: اقدامات لازم برای تبدیل ارتفاعات و کمربند جنوبی مشهد به تفرجگاه طبیعی به سرعت در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر رمضانی مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد، اقدامات عمرانی برای ایجاد زیرساخت‌های تفرجگاهی در ارتفاعات جنوبی شهر را تشریح کرد و گفت: هم اکنون اقدامات لازم برای تبدیل ارتفاعات و کمربند جنوبی به تفرجگاه طبیعی با تاکیدات شهردار به سرعت در حال انجام است تا پس از کاهش شیوع کرونا در یکی دو ماه آینده در اختیار مردم قرار داده شود.
 
بهره برداری از تفرجگاه ارتفاعات جنوبی مشهد تا ۲ ماه آینده

او با اشاره به تاکیدات شهردار درخصوص بهره مندی مردم از این ارتفاعات افزود: مطالعات اجرای کمربند سبز به طول ۲۷ کیلومتر در جنوب مشهد در انتهای دهه ۷۰ در دستورکار قرار گرفت.

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از انجام مطالعات، کار برای اجرا به پیمانکار واگذار و برای مدتی پروژه پیگیری شد، اما بنا به دلایلی عملیات اجرایی متوقف شد، پس از این توقف، عملیات اجرایی کمربند جنوبی، مجدد اوایل سال ۹۱ با پیمانکار جدید منتخب از سوی مدیریت شهری وقت آغاز شد.

شورای حفظ حقوق بیت المال، شهرداری را مکلف به ارائه طرح کرد

رمضانی بیان کرد: به رغم انتقاد‌های سمن‌های محیط زیستی و بررسی‌هایی که در حوزه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در حال انجام بود، عملیات اجرایی تا انتهای سال ۹۶ ادامه پیدا کرد.

او تصریح کرد: در سال ۹۶ دستگاه قضایی به صورت جدی به موضوع ورود کرد و پس از انجام بررسی‌های دقیق و محرز شدن تخلف زیست محیطی در اجرای کمربند ۷۵ متری جنوبی، دستور توقف عملیات اجرایی آن در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۶ صادر شد.
 

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد تاکید کرد: در همین زمان شورای حفظ حقوق بیت المال، شهرداری را مکلف کرد برای بهره بردن مردم از ارتفاعات جنوبی به صورت یک محل تفرجگاهی و گردشگری طرحی را تهیه کند و ارائه دهد.

دریافت مجوز‌های لازم از ستاد تدبیر


رمضانی اظهار کرد: در فاز اول مقررشد بخش‌هایی که زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری آن نیمه کاره رها شده بود، تبدیل به پارکینگ شود لذا مجوز‌های لازم برای این موضوع از ستاد تدبیر استان دریافت شد مبنی بر این که حد فاصل شهرک صابر تا انتهای نخل به طول ۵ کیلومتر رفع نقص و جدول گذاری کامل شود.

او افزود: متاسفانه برخی از این فضا سوء استفاده کردند و خبر کذبی را مبنی بر این که شهرداری در زمان شیوع کرونا، عملیات احداث کمربندی ۷۵ متری جنوبی را آغاز کرده منتشرکردند، در حالی که طرح اولیه از اوایل دی ماه آماده شده بود و عملیات اجرایی نیز از ابتدای بهمن و پس از دریافت مجوز‌های لازم آغاز شد.
 
بهره برداری از تفرجگاه ارتفاعات جنوبی مشهد تا ۲ ماه آینده

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد ادامه داد: شهرداری مشهد مجوز اجرا و تکمیل دو پل حد فاصل ۵ کیلومتری شهرک صابر تا انتهای خیابان نخل را داشت، با این همه شهردار مشهد دستور داد با توجه به دغدغه سمن‌های محیط زیستی و نخبگان شهری که نگران اجرای این دو پل بودند این کار انجام نشود و تنها یکی از دو عرشه پل برای تردد شهروندان و دسترسی به پارکینگ‌ها اجرا شود.

ایجاد مسیر دوچرخه سواری و باغ حیوانات اهلی

 

رمضانی بیان کرد: در طول ۱۰-۱۲ سال گذشته اراضی ارتفاعات جنوبی مشهد که در اختیار نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی قرارداشت، گام به گام برای درختکاری و تبدیل به فضای سبز، در اختیار شهرداری قرارداده شده است.
 
بهره برداری از تفرجگاه ارتفاعات جنوبی مشهد تا ۲ ماه آینده

او تصریح کرد: تا کنون در عرصه سه هزار هکتاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت کاشته شده است، علاوه بر پیش بینی امکانات رفاهی و تفرجگاهی در این منطقه، برای بهره مندی بهتر شهروندان از فضا‌های ارتفاعات جنوبی حدود ۴.۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی نیز در حال اجراست.

مدیر ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد تاکید کرد: در ضلع جنوب کمربند ۷۵ متری نیز تراشه برداری‌هایی نه به شکل تخریب و برش کوه بلکه به معنای رفع خطر انجام و یکسری نورپردازی و فضا‌های سبز نه به شکل فضا‌های سبز شهری بلکه فضای سبز کوهستانی همگون با محیط نیز اجرا خواهد شد، همچنین طرحی با عنوان باغ حیوانات اهلی نیز در دستورکار قراردارد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.