ضرر ۲۱ میلیارد دلاری پارک‌های دیزنی به دلیل تعطیلی

پارک‌های دیزنی می‌توانند در طول تعطیلی به دلیل درگیری مداوم با ویروس کرونا و رکود اقتصادی پیش‌بینی شده تا ۲۱ میلیارد دلار درآمد از دست بدهند.

ضرر ۲۱ میلیارد دلاری پارک‌های دیزنی به دلیل تعطیلیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پارک‌های دیزنی می‌توانند در طول تعطیلی‌ها به دلیل ویروس کرونا تا ۲۱ میلیارد دلار درآمد از دست بدهد. از اواسط ماه مارس، این بیماری همه گیر باعث شده است تعدادی از مشاغل به طور موقت تعطیل شوند؛ از جمله پارک‌های موضوعی. اگرچه در ابتدا انتظار می‌رفت برخی از این پارک‌ها فقط برای یک ماه تعطیل شوند مانند پارک‌های دیزنی، این ویروس بسیار طولانی‌تر از آنچه انتظار می‌رود ادامه داشته است. اکنون برخی از پارک‌ها امیدوارند که تابستان امسال مجدداً بازگشایی شوند، در حالی که برخی دیگر اعلام کردند که ممکن است تا ژانویه ۲۰۲۱ این اتفاق نیفتد.


بیشتر بخوانید: تاخیر در آغاز به کار محوطه Avengers پارک دیزنی‌لند به دلیل ویروس کرونا


هنگامی که مسئولان پارک‌های دیزنی تصمیم به بازگشایی رسمی گرفتند، دستورالعمل‌های جدیدی برای اطمینان از یک محیط ایمن و سالم مخصوص توریست‌های این پارک‌ها اجرا می‌شود. این اقدامات پیشگیرانه جدید شامل محدود کردن ظرفیت پارک، استفاده اجباری از ماسک صورت، ایستگاه‌های ضدعفونی بیشتر و غربالگری درجه حرارت در پاسگاه‌های امنیتی است. با این حال، ممکن است مدتی پیش باشد که اکثر مردم حتی در اجتماعات بزرگ دوباره در یک فضای عمومی احساس راحتی کنند. به همین دلیل، خانه ماوس به دلیل اثرات طولانی شیوع این ویروس در حال برنامه‌ریزی برای یک روند بازگشایی آهسته است. در این فرآیند، دیزنی سقوط گسترده اقتصادی خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد این خسارات می‌تواند بیشتر از حد انتظار باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پارک‌های موضوعی دیزنی به دلیل بسته شدن در طول شیوع کرونا ویروس تا سال ۲۰۲۲ با ۲۱ میلیارد دلار ضرر درآمد روبرو هستند. نه تنها این، بلکه تحلیلگران هشدار می‌دهند که رکود اقتصادی که پیش‌بینی می‌شود نیز سود این شرکت را به دنبال خواهد داشت. یک تحلیلگر از موسسه تحقیقاتی MoffettNathanson اظهار داشت که آن‌ها معتقدند سرمایه‌گذاران در حال کمبود طبیعت بازیابی پارک‌های موضوعی دیزنی هستند. گزارش این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که درآمد کلی پارک‌های دیزنی می‌تواند ۲۱.۷ میلیارد دلار پایین‌تر از سطح سال مالی ۲۰۱۹ باشد که برای پرداخت بیش از چهار برابر شعبه شانگ‌های دیزنی‌لند کافی است. این گزارش همچنین تصریح می‌کند که تأثیر ویروس همه‌گیر فعلی در صنعت مسافرتی و گردشگری بسیار شدیدتر از رکود‌هایی است که در رکود اقتصادی پس از ۱۱ سپتامبر و رکود سال ۲۰۰۸ با آن روبرو بودند. برای اولی‌ها چهار سال طول کشید تا پارک‌ها به سطح اوج برگردند و سه سال برای دومین رکود.

ضرر ۲۱ میلیارد دلاری پارک‌های دیزنی به دلیل تعطیلی

حتی اگر پارک‌های موضوعی دیزنی دستورالعمل‌های جدید ایمنی را برای کارمندان و شرکت‌کنندگان اعمال کرده باشند، از جمله توزیع ماسک‌های مخصوص صورت خود، اما مدت زیادی قبل از بازگشت به وضعیت عادی است. گزارش تحلیلگر تخمین می‌زند که حضور در پارک‌های موضوعی دیزنی تقریباً تا پایان سال مالی ۵۰ ٪ کاهش می‌یابد و به آرامی در سال‌های آینده به حالت عادی برمی‌گردد، زیرا مردم در اجتماعات بزرگ در اماکن عمومی راحت‌تر می‌شوند.

با این حال، اگر واکسن ویروس کرونا به طور گسترده در دسترس باشد، می‌تواند روند بازگشایی را تا حد زیادی تغییر دهد. حتی اگر برخی از ایالت‌ها در حال بازگشایی آهسته برخی از مشاغل خود هستند، هنوز مشخص نیست که این ویروس تا چه مدت به این بیماری می‌چسبد و تأثیرات طولانی مدت حفظ سلامت عمومی مطمئناً تاثیری در پیشرفت جامعه خواهد داشت. مشاغل بزرگ و کوچک به دلیل همه‌گیر شدن مداوم، به یک دلیل عظیم اقتصادی دست یافته‌اند و امیدواریم که پارک‌های دیزنی بتوانند پس از فروکش کردن سیلاب هرج و مرج، راهی برای ماندن در آنجا پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار