جاده ترانزیتی آستارا-آذربایجان ساخته می‌شود

فرماندار آستارا از برنامه‌ریزی برای ساخت جاده ترانزیتی به موازات راه‌آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان،به منظور افزایش ارتباط زمینی،حمل و نقل بیشتر کالا و تقویت تجارت برون مرزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رستم زاد فرماندارآستارا روز سه شنبه در بازدید از مسیر خاکی جاده در حاشیه راه آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: جمهوری آذربایجان جاده ترانزیتی خود را به موازات راه آهن به نقطه صفر مرزی ما رسانده است و ما نیز با ساخت این جاده از نقطه مرزی تا بارانداز راه آهن آستارا، زمینه تردد کامیون‌ها و حمل و نقل کالا و تجارت برون مرزی را فراهم خواهیم کرد.

رستم زاد افزود: پیمانکار ساخت جاده ترانزیتی آستارا - آستارا مشخص شده است و به زودی با حضور مسئولان مرتبط، کلنگ اجرای آن به زمین زده خواهد شد و این مسیر، ظرفیت‌های توسعه اقتصادی و تجاری با کشور‌های اوراسیا و روابط ایران و آذربایجان را تقویت خواهد کرد.

او ادامه داد: امروز مدیرکل راه آهن شمال کشور و نمایندگان استانی شرکت راه آهن نیز از این مسیر بازدید کردند و آغاز مراحل اجرایی آن با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار آستارا تصریح کرد: این شهرستان با جمهوری آذربایجان، یک راه زمینی، یک راه دریایی و یک راه ریلی دارد و با بهره برداری از جاده ترانزیتی، یک راه زمینی دیگر به مسیر‌های ارتباطی ایران و آذربایجان افزوده خواهد شد.

رستم زاد خاطرنشان کرد: تعریض جاده آستارا - اردبیل نیز در حال اجراست و با تکمیل آن، حمل و نقل ترکیبی در شمال غرب ایران رونق و تصادفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.