مامایی، خط مقدم سلامت مادران و نوزادان است

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: در شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا، مامایی در سلامت مادران و نوزادان نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن محور مدیر عامل بیمارستان رضوی هم‌زمان با روز جهانی ماما در حاشیه مراسم تقدیر از ماما‌های فعال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: مادر شدن یکی از معجزات بزرگ الهی است و کمک به بانویی که این ودیعه الهی را با تمام جان و دل خود پذیرفته باشد نیز بر عهده ماماها است.

او افزود: خداوند، مادران و همراهان مادران را گلچین می‌کند و این است که ماماها، نخستین شاهد معجزات الهی و فرشته یاری‌رسان به مادران، از سوی پروردگار برای اجرای این مهم انتخاب می‌شوند.

مدیر عامل بیمارستان رضوی ادامه داد: در واقع، ماما‌ها همچون فرهیختگان، در طلیعه به بار نشستن یک زندگی نو، سلامت مادر و نوزاد را تضمین کرده، با دانش و مهارت خود، جامعه را به سوی حیاتی سراسر سلامت سوق می‌دهند و از تمامی مشکلاتی پیشگیری می‌کنند.

محور با اشاره به نقش مهم ماما‌ها در تأمین سلامت مادر و نوزاد در شرایط کنونی کشور، بیان کرد: با تمام دشواری‌هایی که فعالیت مامایی دارد و همگی از آن باخبریم، ماما‌های کشورمان در این روز‌های درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا، فداکارانه با تلاش در حفظ سلامت خود که نزدیک‌ترین فرد به مادر حین زایمان هستند، در دفاع از سلامت مادر و نوزاد با رعایت همه جانبه بهداشت کوشیدند.
 
او تصریح کرد: همه می‌دانیم رعایت اصول بهداشتی در شرایط کنونی بسیار ضروری بوده و این امر در موقعیتی که مادران به انتظار دیدار نوزاد سالم خود هستند، بیش از پیش سختی‌آفرین و طاقت‌فرسا است چرا که نخست، بیمار با خطر بالا و نوزادی با امکان دریافت هر نوع عفونتی، پیش روی بوده و تضمین سلامتی آن دو نیز بر عهده ماما است و این وظیفه بزرگی است که دانش مامایی به دوش می‌کشد.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.