رئیس کل دادگستری فارس از برقراری ارتباط تصویری ببین حوزه‌های قضایی استان، مجتمع‌های قضایی شیراز و زندان‌های فارس در قالب ویدیوکنفرانسینگ در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در افتتاح مراسم ویدوکنفرانس سرتاسری استان که با حضور رؤسا و دادستان‌های ۲۴ حوزه قضایی و سرپرستان مجتمع‌های قضایی شیراز و همچنین مدیرکل زندان مرکزی شیراز و ۳ زندان از شهرستان‌های استان برگزار شد به مزایای این طرح اشاره کرد.

او گفت: ارتباط زندان با واحد‌های قضایی به منظور محاکمات تصویری وفق قانون آیین دادرسی کیفری، برگزاری کلاس‌های آموزشی قضات و کارکنان دادگستری و همچنین برگزاری جلسات با حضور معاونین قضایی استان، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی از جمله محاسن طرح ویدیوکنفرانس دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دادگستری این استان در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضا و سیاست‌های کلان قوه قضائیه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند از مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خواست اهداف عالی دستگاه قضا و سیاست‌های مورد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را تحقق بخشند.

موسوی اضافه کرد: پیشینه برقراری ارتباط محدود ویدئوکنفرانسینگ در استان فارس به سال‌های گذشته برمی گردد، اما این اولین بار است که برای همه حوزه‌های قضایی و همه زندان‌های فارس به اتفاق، طرح ویدئوکنفرانس اجرا شده است و با توجه به وسعت و تعداد زیاد حوزه‌های قضایی اجرای این طرح در کل کشور منحصربه فرد است.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری فارس نیز اجرای مناسب این طرح را ناشی از وجود زیرساخت مناسب دادگستری استان دانست و گفت: ۱۰۰ درصد حوزه‌های قضایی با فیبرنوری به مرکز استان متصل و ارتباط برخی نظیر سازمان زندان‌ها با فیبر تاریک برقرار است.

سید عبدالنبی نجیبی با تاکید براینکه مبنای این ارتباط بدون نقص اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت است، افزود: برخی حوزه‌های قضایی نیازمند ارتقاء تجهیزات رایانه‌ای و ارتباطی برای بهبود کیفیت اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.