شایان: سرپرست دو و میدانی علاقه ای به کار کردن با من نداشت/ با تعویق المپیک شرایط برای حدادی سخت شد

سخنگوی سابق سازمان تیم های ملی دو و میدانی گفت: استعفا ندادم، اما مبینی صلاح دانست مرا به شورای فنی دعوت نکند.

حسین شایان سخنگوی سابق سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور نداشتنش در ترکیب جدید شورای فنی اظهار کرد: من بعد از انتخاب مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون دو و میدانی برحسب وظیفه گزارش کامل سازمان تیم‌های ملی و رکورد‌های ورزشکاران را ارائه دادم و از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که در ترکیب جدید شورای فنی نیستم.

سخنگوی سابق سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی گفت: من تا زمانی که مسئولیت داشتم از تک تک دو و میدانی کاران در داخل و خارج از کشور و مربیان باخبر بودم و تمرینات آن‌ها را پیگیری می‌کردم، اما بعد از آن مبینی علاقه‌ای به کار کردن با من، فیروزی، معتمدی و شادمهر نداشت و تماسی با ما نگرفت.

شایان: سرپرست دو و میدانی علاقه ای به کار کردن با من نداشت/ با تعویق المپیک شرایط برای حدادی سخت شد

او ادامه داد: به هر حال من قطع همکاری و استعفایی ندادم، اما مبینی صلاح دانست مرا به جلسه شورای فنی دعوت نکند. البته اعضای جدید شورای فنی از قهرمانان سابق و پیشکسوتان دو و میدانی هستند و به خوبی می‌توانند وظایف خود را انجام بدهند. همچنین هر رئیسی دوست دارد که با نزدیکان خود کار کند و مشکلی در این باره ندارم.

مبینی به سازمان تیم های ملی دو و میدانی اعتقادی نداشت 

شایان درباره تغییر سازمان تیم‌های ملی به شورای فنی بیان کرد: سازمان تیم‌های ملی در زمان عرب سرپرست سابق دو و میدانی هر هفته تشکیل جلسه می‌داد و برنامه‌های دو و میدانی کاران رصد می‌شد، اما از زمان مدیریت مبینی جلسه‌ای برگزار نشد و او اعتقادی به سازمان تیم‌های ملی نداشت و شورای فنی را جایگزینش کرد. من از خروجی جلسه شورای فنی اطلاعی ندارم، اما خوشحالم که پیشکسوتان و ورزشکاران باتجربه جامعه دو و میدانی  اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند. همچنین من مسئولیتی در دو و میدانی ندارم و اکنون هم شاگردانم را در پیست تمرین می‌دهم.

طرح سامانه ملی را در زمان کیهانی قبول نکردیم 

شایان درباره طرح سامانه ملی دو و میدانی بیان کرد: به نظرم اجرای این طرح برای فوتبال خوب است، چون فوتبالیست‌ها درآمد دارند. در زمان ریاست کیهانی، طرح سامانه ملی دو و میدانی از سوی وزارت ورزش ابلاغ شد، اما ما این طرح را پس فرستادیم و قبول نکردیم.

او درباره تقویم سالیانه دو و میدانی گفت: تقویم سالیانه در آخر سال بررسی و در اول سال جدید به هیئت‌های دو و میدانی ابلاغ می‌شد و تقویم را  در خرداد ماه اعلام می‌کردیم. امسال هم همین برنامه قرار بود اجرا شود، اما زمان مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات لیگ، جایزه بزرگ و مسابقات جوانان و نوجوانان مشخص نیست و به این تقویم سالیانه نمی‌گویند.

شایان: سرپرست دو و میدانی علاقه ای به کار کردن با من نداشت/ با تعویق المپیک شرایط برای حدادی سخت شد

سرپرست باید توان خود را برای انتخابات بگذارد 

شایان بیان کرد: به نظرم شرایط سرپرستی خوب نیست و سرپرست بلاتکلیف است و نمی‌تواند تصمیمات بلند مدت بگیرد و انرژی اش هدر می‌رود، چون رئیس بعدی همه این طرح‌ها و تقویم‌ها را دور می‌ریزد. به هر حال سرپرست فدراسیون دو و میدانی باید تمام توان خود را بگذارد تا انتخابات را بدون حرف و حدیث برگزار کند و این بهترین کار است.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی درباره اینکه تعویق المپیک برای دو و میدانی کاران خوب است، گفت: اگر از این دیدگاه نگاه کنید که تعداد بیشتری از دو و میدانی کاران شانس کسب سهمیه المپیک را دارند، تعویق المپیک خوب است، اما شرایط برای حدادی سخت شد، چون سنش بالا می رود و وضعیتش برای کسب مدال سخت می‌شود. البته حدادی در تاریخ ورزش ایران یک استثنا محسوب می‌شود و امیدوارم با تمرکز بیشتر تمرین کند تا در المپیک به موفقیت دست یابد.

شایان درباره اینکه چه تعداد از ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک دارند، اظهار کرد: شاهین مهر دلان و مهدی پیرجهان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند، اما قنبرزاده، شیری و ثمری هم بدون شانس نیستند و می‌توانند سهمیه را بدست آورند. به نظرم اگر ۴، ۵ دو و میدانی کار سهمیه المپیک بگیرند خیلی خوب است.


بیشتر بخوانید: جدایی شایان از فدراسیون دوو میدانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار