16 روز قرنطینه و شکست کرونا/رخت بر بستن کرونا از یک روستا

روستایی در قروه با رعایت قرنطینه ابتلا به کرونا را به صفر رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، روستای قرنطینه شده پلوسرکان در قروه بعد از ۱۶ روز قرنطینگی، بدون مورد جدید مثبت کرونایی، با همت تلاشگران عرصه سلامت به وضعیت سفید درآمد.

پس از شیوع کرونا در استان کردستان، و زمزمه ورود این ویروس منحوس به اکثر نقاط استان در یکی از روستا‌های شهرستان قروه در اواخر فروردین امسال خانمی ۲۸ ساله با سی تی درگیری ریه در بیمارستان بستری و سوابق سفر وی توسط کادر بهداشتی و درمانی بررسی شد.

خوشبختانه روستای پلوسرکان با ۵۰۰نفر جمعیت و بافتی سنتی به دلیل جمعیت کم، سریع کنترل شد و بلافاصله بعد از اعلام مثبت شدن تست خانم مذکور به عنوان اولین فرد مبتلا به کرونا در این روستا، نمونه‌گیری از ۳۰نفر از افراد در ارتباط با اولین بیمار انجام شد که هشت مورد مثبت دیگر در این روستا شناسایی شد.

در اقدامی اساسی توسط رئیس مرکز بهداشت، کارشناسان مسئول واحد‌های بهداشت محیط، بیماری‌های ستاد، تیم سلامت مرکز جامع سلامت روستایی میهم سفلی به منظور اهمیت قضیه با پوشش حفاظتی کامل وارد روستا شده، ضمن قرنطینه روستا، منع تردد‌ها و توقف ساخت وساز‌ها اعلام شد.

نظارت دقیق بر اماکن ومراکز مواد غذایی روستا، اقدام به گندزدایی منازل، آموزش رعایت اصول بهداشتی و معاینات و نمونه‌گیری مکرر افراد و ارجاع به مرکز ۱۶ساعته در این روستا به صورت جدی شروع شد.

طی اقدامات انجام شده توسط جهادگران کادر سلامت در جبهه مبارزه با کرونا، پنج مورد دیگر مثبت از سنین مختلف سه تا ۵۵ ساله در این روستا شناسایی شد و ضمن مراقبت‌های روزانه وحضور مداوم افراد ذکر شده در روستا به صورت روزانه موارد کاملا تحت کنترل قرار گرفت.

اوایل اردیبهشت ماه با اعلام ۱۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا در روستای پلوسرکان در شهرستان قروه، این روستا در وضعیت قرمز قرار گرفت و قرنطینه شد.

سرانجام با اهمیت مردم به قرنطینگی و توجه به رعایت موازین بهداشتی، بررسی‌های صورت گرفته و همت تلاشگران عرصه سلامت، از روز چهارم اردیبهشت بعد از گذشت ۱۶ روز قرنطینه کامل و بهبودی مبتلایان هیچ مورد مثبتی در پلوسرکان مشاهده نشد و این روستا از شرایط قرمز خارج و در وضعیت سفید کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.