رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

دغدغه مدیران کیفیت آموزشی دانشجویان باشد

ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه تمام برنامه‌های آموزش عالی باید با محوریت نیاز روز جامعه باشد گفت: باید دغدغه مدیران یاد دهی، یادگیری و کیفیت آموزشی دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به مناسبت هفته آموزش ویژه اساتید دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه نسل چهارم است و در این نگاه باید بیش از پیش به صنعت و کشاورزی اتکا کرد و با نگاه متفاوت خدمات خود را به جامعه ارائه داد.

او با بیان اینکه تمام برنامه‌های آموزش عالی باید با محوریت نیاز روز جامعه باشد، بیان کرد: نگاه دانشگاه فنی توجه به بخش خصوصی است و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که بدنه دانشگاه بتواند با بخش خصوصی مرتبط شود، همچنین اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استادکار به معنای واقعی باشند و باید بر روی عناصری که مستقیماً بر روی یاد دهی و یادگیری دانشجویان تمرکز دارد، فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه کیفیت آموزش عالی به محصول نهایی آن بستگی دارد، افزود: آموزش الکترونیکی یکی از رویکرد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که باید به طور جدی پیگیری شود و آموزش الکترونیکی یک شایستگی است که باید در دانشجو و استاد ایجاد شده و استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه دروس عملی به صورت الکترونیکی، موانع و مشکلات پیشرو باید با شیوه‌های خلاقانه برطرف شود.

صالحی عمران توجه به آموزش مجازی را رویکرد جدید آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: آموزش مجازی فرصتی است که می‌تواند آرزو‌های نظام آموزش عالی را تحقق بخشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت بحث آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور از منظر دانشجویی تصریح کرد: وقتی درباره آنچه در دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی اتفاق می‌افتد قضاوت می‌کنیم، نتیجه و محصول نهایی بسیار مهم بوده و این امر در دانشگاه‌های مهارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار