رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

ارسال بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر از ۸۸ کشور جهان به جشنواره بین المللی کارتون

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز مرحله داوری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر از ۸۸ کشور به نخستین جشنواره بین المللی کارتون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لطفی  رییس نخستین جشنواره بین المللی کارتون، گفت: فرآیند داوری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر ارسالی از ۸۸ کشور به نخستین جشنواره بین المللی کارتون با موضوع بیماری کرونا و تحت عنوان «کرونا را شکست می‌دهیم»، در حال انجام است.

او افزود: این جشنواره که به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در سطح جهانی برگزار می‌شود، با هدف روحیه بخشی و پایش افکار عمومی بین المللی در ارتباط با برخورد فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف با بیماری کووید ۱۹ برنامه ریزی شده است.

لطفی اظهار کرد: نخستین جشنواره کارتون «کرونا را شکست می‌دهیم»، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری و مشارکت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ، همراه اول و بنیاد احسان برکت و بنیاد روایت فتح در حال برگزاری است.

کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر اجرایی این جشنواره نیز با بیان اینکه آخرین مهلت برای ارسال آثار به این جشنواره روز یازدهم فروردین بوده است، افزود: با توجه به استقبال بیش از حد انتظار علاقمندان از این رویداد فرهنگی و تقاضا‌های مکرر هنرمندان از سراسر جهان برای افزایش زمان ارسال آثار، این مهلت تا پایان روز بیست و یکم فروردین سال جاری تمدید شد.

او ادامه داد: مرحله پذیرش و دریافت آثار جشنواره جهانی کارتون و کاریکاتور در پایان روز بیست و یکم فروردین، شاهد دریافت بیش از چهار هزار و دویست اثر هنری فاخر از ۸۸ کشور جهان بودیم.

کوروش عزیزی اضافه کرد: این تعداد از آثار از سوی بیش از یک هزار هنرمند از سراسر جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرائی نخستین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور اظهار کرد: کشور‌های ایران، ترکیه و چین از نظر تعداد هنرمندان شرکت کننده بالاترین رتبه‌ها را در این جشنواره به خود اختصاص دادند و کشور‌های هند، اندونزی و برزیل رتبه‌های بعدی را از آن خود ساختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی چهار هفته، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از گالری اختصاصی این جشنواره بر وبسایت «ایران کارتون»، شامل دو هزار و ۱۸۸ اثر منتخب صورت پذیرفته که در نوع خود بسیار کم نظیر است.

عزیزی از حضور پنج داور خارجی در این جشنواره خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های فراوان و رایزنی با برجسته‌ترین چهره‌های هنر کارتون و کاریکاتور در کشور، بهرام عظیمی، محمدحسین نیرومند و مسعود شجاعی طباطبایی، به عنوان داوران ایرانی جشنواره معرفی شدند.

دبیر اجرائی این فستیوال بین المللی ادامه داد: در طی مدت پذیرش آثار جشنواره، از هر پنج قاره جهان، آثار هنری فاخری را دریافت شد که بیشترین مشارکت از قاره اروپا با ۳۸ کشور و پس از آن آسیا با ۲۷ کشور بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان کرد: سید حمیدرضا هدایتی و محمدجواد زارع مهذبیه نیز برای همکاری در هیات داوران ایرانی و کمک به دقت در انتخاب آثار برتر در میان داوران ایرانی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار