حمایت صد درصدی از طرح و برنامه‌های مجمع بانوان در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مجمع مشورتی بانوان خراسان رضوی گفت: قول می‌دهیم از طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌ها در حوزه بانوان به صورت صد درصدی حمایت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مجمع مشورتی بانوان استان با اشاره به نقش ارزنده آن‌ها در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و ضمن قدردانی از طرح، برنامه و مشاوره‌های این مجمع در سال قبل، گفت: با توجه به شرایط و موقعیتی که در آن قرار گرفتیم، فعالیت‌های فعلی قابل قبول نیست و همان گونه که مقام معظم رهبری بر جهش تولید تاکید دارند، ما نیز انتظار داریم شاهد برون داد و جهش خاص در ابعاد مختلف حوزه بانوان باشیم.
 
او با اشاره به شیوع کرونا در استان، تشکیل ستاد مقابله با ویروس را نمونه بسیار مشهودی از همدلی، هم افزایی و وحدت نظر دانست و با تاکید بر توجه ویژه به آمار مبتلایان و فوت شدگان در استان، افزود: مجمع مشورتی بانوان، با الگو گرفتن از ستاد مقابله با کرونا باید از نظرات متخصصین و تمام تجهیزات استان استفاده کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کاهش درآمد‌های نفتی کشور و شیوع ویروس کرونا به عنوان دو مورد از مهم‌ترین مشکلات فعلی، ادامه داد: با گسترش این ویروس، مشاغلی دچار کمبود نقدینگی و بخش قابل توجهی از طبقات محروم به مشکل دچار شدند و احتمالا آسیب‌های اجتماعی تا پایان سال افزایش خواهد یافت که بایستی چاره اندیشی شود.
 
جعفری با اشاره به اینکه اولویت مجمع مشورتی بانوان را برنامه‌ریزی برای دوره پسا کرونا است که باید با افزایش تاب‌آوری، به هم زیستی با این بیماری عادت کنیم، بیان کرد: ما نمی‌توانیم فعالیت‌های خود را تعطیل کنیم و به همین دلیل تاکنون ۱۰۲ پروتکل بهداشتی را ابلاغ کردیم که ۱۱ هزار شغل را در بر می‌گیرد و باید رعایت شود.
 
او توجه به مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را تنها راه برون رفت و فایق آمدن بر مشکلات تحریم دانست و با اشاره به نقش بانوان در توسعه این مثلث به عنوان اقشار مقتصد و برنامه ریز جامعه، تصریح کرد: آن چه باعث شد هنگام وقوع کرونا همه چیز به وفور در دسترس باشد و کمبودی احساس نشود، از فهم درست مردم و نقش ارزنده بانوان در مدیریت بحران بود تا جایی که توانستیم به کشور‌های دیگر نیز کمک و یاری برسانیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی موثر در به کارگیری استعداد‌ها و امکانات در حوزه بانوان، گفت: قول می‌دهیم از طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌ها در حوزه بانوان به صورت صد درصدی حمایت کنیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه معیشت پرداخت و ضمن تصریح به این که گاهی مشاهده می‌شود یک سری افراد سودجو خود را کارگر نشان می‌دهند و از این موضوع سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد: برخی واقعا در تنگنای معیشتی شدید هستند و مجمع باید این موضوع را به ویژه در حوزه بانوان آسیب پذیر در دستور کار قرار دهد.
 
جعفری اولویت دیگر مجمع را تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان در حوزه‌هایی دانست که می‌توانند مشاغل و مناصب بالاتری را به عهده بگیرند و اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی، اشتغال و طرح‌های فرهنگی باید بانک جامعی طراحی شود تا از توان بانوان استان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.
 
او با اشاره به اینکه انتظار داریم بانوان با ایجاد کانال‌های تخصصی برای ارتباط نزدیک بین شهرستان و مرکز استان در حوزه فضای مجازی نقش پررنگی را ایفا کنند، افزود: امسال نیز باید با اولویت قرار دادن شهر‌هایی که محروم هستند، برای تعدادی از شهرستان‌هایی که ضرورت دارد برنامه ریزی بیش‌تری صورت بگیرد و ما نیز تمام توان خود را به هدف‌گذاری مجمع معطوف خواهیم کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش در حوزه‌های مختلف حتما باید در دستور کار مجمع قرار بگیرد، ادامه داد: مجمع مشورتی بانوان می‌تواند اثر بسیار خوبی را در روند حوزه بانوان استان ایفا و طرح‌های بسیار مفیدی ارایه کند و ما نیز انتظار داریم امسال شاهد رشد ویژه در خصوص مشاوره‌هایی باشیم که در اختیار استان و مرکز قرار می‌گیرد.
 
جعفری در پایان با اشاره به اهمیت ویژه، نقش اساسی و جدی مجمع، بیان کرد: انتظار داریم مجمع طرح‌های خود را در قالب شرح وظایف منعکس کند و ما نیز حتما آن طرح‌ها را در برنامه‌ریزی مورد توجه قرار خواهیم داد.
 
 علاوه بر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، طاهره طهماسبی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و فاطمه علمداری رئیس مجمع مشورتی بانوان خراسان رضوی به صورت حضوری و مجامع مشورتی سایر شهرستان‌ها نیز به صورت ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.