ملت ایران تهدیدات جهانی را به فرصتی ملی تبدیل کرد

امام جمعه ریگان گفت: ملت ایران تهدیدات جهانی از جمله ویروس کرونا را به فرصتی ملی تبدیل کرد.

ملت ایران تهدیدات جهانی از جمله ویروس کرونا را به فرصتی ملی تبدیل کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی خطیب جمعه ریگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه رسیدگی به فقرا در ماه مبارک رمضان دستور اکید اسلام است گفت: امام حسن (ع) در طول عمر شریفشان دوبار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد و سه بار ثروت خود را به دو قسمت تقسیم کرد و نصف ان را برای خود و نصف دیگری را به فقرا بخشیدند.

او بیان داشت: همه مردم در رزمایش مواسات وکمک مومنانه که از طرف رهبر عظیم الشان برای رسیدگی به نیازمندان دستور داده شد ، شرکت کنید.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: در محله‌ها در اقوام و خویشاوندان به نیازمندان رسیدگی کنیم و افرادی که وضعیت مالی خوبی برخوردار می‌باشند افطار وسحری برای نیازمندان فراهم نمایند .

رنجبر ماهانی به شب‌های لیالی قدر اشاره نمود وبیان داشت: شب قدر فرصت خوبی است برای عذرخواهی واستغفار از ساحت مقدس پروردگار عالم در دنیا اجازه عذرخواهی می‌دهند در قیامت جای عذر خواهی نیست.

او افزود: ملت ایران تهدیدات جهانی را که از جمله آن‌ها  ویروس کرونا، ویروسی را که جهان درگیر آن بود  به فرصتی ملی تیدیل کرد.

خطیب جمعه ریگان بیان داشت: در این فرصت ملی چهار گروه خوب درخشیدند گروه اول مجموعه‌های درمانی بهداشتی وزتحقیقاتی کشور که خادم ملت بودند.

رنجبر ماهانی گفت: گروه دوم جهاد گران که داوطلبانه وارد میدان شدند از دانشجویان طلاب بسیجیان و آحاد مردم که ابراز محبت و مساعدت و همراهی کردند و در مشکلات با مردم بودند.

او به گروه سوم نیرو‌های مسلح اشاره نمود وبیان داشت: نیرو‌های مسلح که از همه توان و سازندگی وابتکار خود استفاده کردند و بهترین بخش‌ها و ظرفیت خود را هزینه کردند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: مشارکت مردم در بکار بستن و همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا قابل تقدیر است که یک نمونه اش سیزده به در امسال بود ومردم بیرون نرفتند وهمه جا در کشور تعطیل بود.

رنجبر ماهانی با تسلیت به خانواده های درگذشتگان بیماری کرونا و طلب صبر برای آن ها  از مردم شهرستان خواست نکات بهداشتی  وپروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند و از اجتماعات مذهبی غیر از نماز جماعت، هئیت‌ها مجالس ترحیم ومجالس جشن پرهیز نمایند.

او با اشاره به اینکه ۲۷ مهر ماه ۹۹ تحریم تسلیحاتی ایران لغو میشود و ما می‌توانیم برای صدور اسلحه یا خرید اقدام نماییم گفت: ترامپ به دنبال پیش نویس تمدید تسلیحاتی ایران و بردن آن به شورای امنیت است که البته راه بر امریکا بسته است، چون دوسال از توافق برجام خارج شده و این منتفی است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: اما اینکه چرا ترامپ اصرار بر بردن پرونده ایران به شورای امنیت دارد ترامپ دو هدف را دنبال می‌کند، ترامپ برای پیروزی اش در انتخابات آبان ماه امریکا به دنبال شوک تبلیغاتی و فضای روانی علیه ایران است و به دنبال ترساندن کشور‌هایی است که قصد معامله تسلیحاتی با ایران دارند تا آنان را از این معامله منصرف سازد.

او بیان کرد: تحریم تسلیحاتی ایران مورد توافق دو حزب دموکرات وجمهوری خواهان است و  پیروزی یا شکست ترامپ در انتخابات هیچ فرقی در سیاست خارجی امریکا با ایرا ن نخواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار