ممنوعیت ساخت و ساز‌های غیراصولی در مسیر مناطق نمونه گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز بی‌رویه و غیراصولی در مسیر منتهی به مناطق نمونه گردشگری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از منطقه نمونه گردشگری سردابه و پروژه قیه‌سویی گفت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات پیشرفت پروژه‌ها و تصمیم‌گیری برای حل مشکلات در آن‌ها بازدید‌ها و برگزاری جلسات در محل اجرای پروژه‌های در دست اجرا برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از مسائلی که با برگزاری چنین جلساتی در محل پروژه پیگیری می‌شود امکان برنامه‌ریزی درست براساس واقعیت است تا از نزدیک در جریان این مسائل و مشکلات قرار گرفته و اقدامات راهبردی برای حل آن‌ها انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: از جمله تصمیماتی که در راستای ساماندهی محوطه سردابه مصوب شد، ساماندهی مسیر دسترسی بود که سال گذشته فاز نخست آن با اعتبار یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مقرر شد با جلب مشارکت دستگاه‌های مرتبط بقیه مسیر نیز ساماندهی شود.

فلاحی برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره گردشگری و برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی را از موضوعات دیگر مورد بحث برشمرد و گفت: معاونت‌های گردشگری و صنایع دستی با همکاری سرمایه‌گذاری این مهم را انجام خواهند داد.

او تصریح کرد: برگزاری جشنواره گردشگری و برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی علاوه بر تاثیرگذاری برای ماندگاری بیشتر مسافران، فرصتی است تا تولیدات صنایع دستی نیز معرفی و عرضه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز بی‌رویه و غیراصولی در مسیر منتهی به مناطق نمونه گردشگری در استان اظهار کرد: تمامی اقدامات در این مناطق باید مصوبه لازم را از کمیته فنی این اداره کل دریافت کنند تا امکان اجرا داشته باشند.

فلاحی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری سردابه افزود: امیدواریم این اقدامات در مسیر توسعه گردشگری منطقه جهشی اساسی ایجاد کند.

احداث ۱۴ واحد بومگردی در قالب پروژه قیه‌سویی

سرمایه‌گذار پروژه قیه‌سویی سردابه نیز با قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته گفت: ساماندهی مسیر دسترسی یکی از مهمترین موانع ورود گردشگران به منطقه با وجود ظرفیت‌های منطقه نمونه گردشگری قیه‌سویی بود که سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شد که شایسته قدردانی است.

سلیمان‌زاده بیان کرد: ایجاد استخر روباز سنتی به دلیل گوگردی بودن آبگرم این منطقه یکی از ضروریات پیشرفت پروژه بود که در طرح این استخر سعی بر آن شده تا از مصالح متناسب با زیست‌بوم منطقه استفاده شود.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده در بازه زمانی سه ماهه امکان بهره‌برداری از این پرو‌ژه وجود خواهد داشت.

سرمایه‌گذار پروژه قیه‌سویی سردابه اظهار کرد: احداث ۱۴ واحد بومگردی یکی از برنامه‌ها در راستای پیشرفت پروژه و از ملزومات منطقه نمونه گردشگری است که انتظار می‌رود میراث فرهنگی با برگزاری دوره‌های آموزشی برای متولیان در این حوزه در جهت ارتقای سطح کیفی این واحد‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار