تولید حدود نیمی از نیاز‌های کشور در زمینه مفتول مسی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: بیش از ۴۵ درصد نیاز مفتول‌های مسی کشور از سوی یک واحد صنعتی مدرن در استان تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هم اکنون در بسیاری از صنایع نظیر سلولزی، فولاد و همچنین صنعت غذایی، گیلان به عنوان قطب شناخته می‌شود و حتی بیش از ۴۵ درصد نیاز مفتول‌های مسی کشور از سوی یک واحد صنعتی مدرن در گیلان تامین می‌شود.

او توان تولید واحد صنعتی گیلراد تولید کننده انواع مفتول‌های مسی گیلان را بیش از ۱۵۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: با این ظرفیت عظیم ایجاد شده در حال حاضر این شرکت با تولید بیش از ۵۲ هزارتن، پارسال توانست حدود نیمی از نیاز‌های کشور در زمینه مفتول مسی را پوشش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، بر توانمندسازی ظرفیت‌های خالی تولید تاکید کرد و گفت: این واحد صنعتی برای تنوع تولیدات خود اقدام به راه اندازی طرح‌های توسعه در سه فاز در سال‌های اخیر کرده است که فاز سوم این واحد با افزایش ۱۵ درصدی تولید در پایان نیمه اول امسال به چرخه تولید گیلان اضافه خواهد شد.

دلق پوش، میزان سرمایه گذاری ارزی این واحد را تاکنون ۲۰ میلیون یورو و نیز ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: قطعا میزان سرمایه گذاری و اشتغال آن در فاز سوم توسعه افزایش خواهد داشت و درحال حاضر با وجود بکارگیری تکنولوژی مدرن برای حدود ۲۰۰ نفر از جوانان گیلانی اشتغال ایجاد کرده است.

او، روش تولید مفتول مسی در گیلان را ریخته گری پیوسته دانست و تصریح کرد: این واحد مصداق کامل نهضت ساخت داخل برای رهایی از واردات است که برای تولید انواع مفتول ۸ میلی متری با کیفیت و خلوص ۹۹.۹۶ درصد اقدام کرده و به راحتی قابل استفاده در مصارف الکتریکی است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.