فعالیت ۲۹ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲ هزار قطعه در خوزستان

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۲۹ واحد سنتی و صنعتی پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲ هزار قطعه در هر دوره، در استان فعالیت دارند.

عبدالامیر نیرومند معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در سال ۱۳۹۸، ۲۹ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت پرورش ۲ هزار قطعه در هر دوره در استان فعالیت دارند.

او با بیان اینکه شهرستان‌های بهبهان، رامهرمز و دشت آزادگان جزء مناطق مستعد پرورش شترمرغ محسوب می‌شوند، افزود: از ۲۹ واحد مذکور، ۴ واحد آن صنعتی است که با ظرفیت اسمی یک هزار و ۳۰۰ قطعه در هر دوره فعال هستند.

نیرومند اظهار داشت: همچنین ۲۵ واحد پرورش شترمرغ سنتی نیز در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان از جمله؛ بهبهان، هندیجان، حمیدیه، اندیمشک، شوش، ایذه ... با ظرفیتی بالغ بر ۷۰۰ قطعه در دوره فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه گوشت، پر، تخم و روغن محصولاتی هستند که از این جاندار می‌شود و سالانه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ارزش افزوده برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

به گفته این مقام مسئول، در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی صنایع جانبی فرآوری می‌توان به افزایش چشمگیر ارزش افزوده و تولید محصولات متنوع دیگر از این پرنده مفید امیدوار بود، ضمن اینکه معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از سرمایه گذاران برای فعالیت در این بخش حمایت می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.