ضرورت جلب همکاری مردم برای مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری

سرپرست معاونت برنامه ریزی شیلات گیلان بر ضرورت جلب همکاری مردم برای مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، صمد درویشی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و منابع شیلات استان گیلان در نشست بررسی روش‌های مبارزه و کنترل قاچاق ماهیان خاویاری در این اداره کل گفت: دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق باید در جهت جلب افکار عمومی بتوانند زمینه فرهنگ سازی و همکاری مردم برای مقابله با سوداگران این عرصه را به وجود آورند.

او افزود: در امر مبارزه با پدیده قاچاق به خصوص در حوزه ماهیان خاویاری داشتن انگیزه بر اساس برنامه مدون هوشمند و اتکاء به پشتوانه و افکار مردمی بسیار حائز اهمیت است.

هر کدام از اعضای مدعو جلسه در ادامه به بیان نقطه نظرات خود در زمینه روش‌های مبارزه و پیشگیری و کنترل قاچاق در حوزه ماهیان خاویاری پرداختند.

نشست بررسی روش‌های مبارزه و کنترل قاچاق ماهیان خاویاری با حضور سرپرست برنامه ریزی و منابع شیلات گیلان، فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و روسای حقوقی، حراست، روابط عمومی و بازرسی عصر دیروز در محل سالن کنفرانس اداره کل شیلات استان گیلان برگزار شد.

ماهیان خاویاری از خانواده تاس ماهیان از جمله گونه‌های آبزی کم نظیری هستند که با توجه به قدمت آن‌ها به عنوان فسیل‌های زنده شناخته می‌شوند.

خاویار از گران‌ترین غذا‌های جهان است که به آن مروارید سیاه نیز گفته می‌شود.

دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تامین می‌کند.

این ماهیان از ارزشمندترین گونه‌های دریای خزر هستند که عوامل متعددی از جمله تخریب زیستگاه، انواع آلودگی، صید بی‌رویه و غیر مجاز، قاچاق و ورود گونه‌های غیر بومی زندگی آنها را به مرز انقراض کشانده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.