۱۱ سد در خراسان رضوی سر ریز شدند

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: بر اثر بارش‌های خوب سال زراعی تاکنون ۱۱ سد در استان سر ریز شده است.

۱۱ سد در خراسان رضوی سر ریز شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به سرریز شدن ۱۱ سد در خراسان رضوی گفت: سد‌های سرریز شده در استان شامل اردک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان است.
او افزود: هم اکنون  بیش از ۸۰ درصد ظرفیت سه سد دیگر در خراسان رضوی پر آب شده است و در کل ۷۱ درصد از حجم ذخایر سد‌های استان پر آب است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد بود.
 
 
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: شکرانه این سال آبی خوب حفاظت و صیانت از هرقطره آب در بخش‌های
مختلف شرب، صنعت و کشاورزی است.
 
طاهری بیان کرد: سد‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند که همراه با آبخیزداری در سرشاخه‌ها ترکیب مناسبی برای حفظ و بهره‌برداری صحیح از منابع آب و خاک ایجاد می‌کنند.

۷۱ درصد سد مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان پر آب شده است

ادریس قائمی مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هم در این باره گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۱۱۱ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های این استان جمع شده است.

او  افزود: حدود ۵۳۲ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون وارد شده است.

مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

قائمی بیان کرد: هم اکنون ۷۱ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد بوده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.