۱۶ نفر از بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خود را اهدا کردن

مدیر کل اهدای خون خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۶ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در مشهد، پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران مبتلا اهدا کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیر کل اهدای خون خراسان رضوی گفت: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به منظور تقویت سیستم ایمنی بیماران، اقدامی نوین در کمک به روند درمان به شمار می‌آید.

او افزود: افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مشهد مراجعه می‌کنند باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمان‌شان را ارائه کنند.
 

پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد


ابوالقاسم الهیاری مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این باره گفت: پلاسما درمانی تاکنون نتایج قابل قبولی داشته و در چین و برخی کشور‌های اروپایی و درگیر ویروس کرونا در حال انجام است.

او افزود: در اجرای این طرح پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا برای درمان بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس دچار نارسایی شدید تنفسی شده‌اند، استفاده می‌شود.
 

مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قبل از انجام هرگونه اقدامی برای اهدای پلاسمای فرد بهبود یافته تست ویروس کرونا برای اهدا کننده انجام می‌شود که در صورت منفی بودن نتیجه آن، سطح آنتی بادی علیه ویروس کرونا در خون آنان بررسی شده و در صورت قابل قبول بودن از پلاسمای خون این افراد برای درمان مبتلایان به کرونا استفاده می‌شود.

الهیاری بیان کرد: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و از سوی دیگر جداسازی پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود، لذا افراد بهبود یافته از کرونا می‌توانند به کانکس مستقر در فضای باز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و بدون ارتباط با بخش‌های درمانی این بیمارستان مراجعه کرده و نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.