وزیر جهاد کشاورزی از مرکز حفاظت از ماهیان گرم آبی زهک دیدن کرد

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شمال سیستان و بلوچستان از مرکز بازسازی وحفاظت از ماهیان گرم آبی و ایستگاه پمپاژ اصلی طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در شهرستان زهک دیدن کرد.

غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به مرکز بازسازی وحفاظت از ماهیان گرم آبی زهک اظهارداشت: امسال تولید ۵۰ میلیون لارو از ماهیان بومی و محلی سفید سیستان، کپور معمولی، آمور، فیتوفاک و بیگهد در این مرکز تولید می‌شود.

غلام حیدر زورقی افزود: ۲۷میلیون لارو نیز به بهره‌برداران جوامع روستایی و منابع آبی کل سیستان و بلوچستان در بازه زمانی اسفند تا خرداد توزیع می‌شود.

او ادامه داد: سال گذشته در این مرکز ۴۴ میلیون لارو تولید شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ایستگاه پمپاژ اصلی شهید محبعلی فارسی زهک نیز گفت:این ایستگاه ۶ ناحیه عمرانی در شهرستان‌های هیرمند و زهک در سطح ۱۸هزار هکتار را پوشش می‌دهد.

او  افزود: توانایی این ایستگاه که دارای ۲۰ دستگاه الکتروپمپ دو مکشه است آبدهی ۱۴ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه را دارد.

 وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه صبح امروز/دوشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

او  در سفر۲ روزه به سیستان و بلوچستاناز نزدیک از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پنج شهرستان شمالی این استان بازید و مورد بررسی قرار خواهد داد.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، معاون آب و خاک، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، رییس سازمان حفظ نباتات و رییس سازمان امور اراضی کشور، خاوازی را در سفر به سیستان و بلوچستان همراهی می‌کنند. وستای کرشان (korshan) شهرستان سیب و سوران به بیماری کرونا مبتلا شده اند..

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار