استاندار خراسان رضوی:

نهاد‌های غیردولتی هم برای برگزاری بهتر کنگره شهدا کمک کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: غیر از دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های غیردولتی نیز برای برگزاری بهتر کنگره کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان و اولین جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مدیون شهدای عزیزی است که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند، گفت: ما علاوه بر اینکه به اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم، باید به منظور تحقق این مهم نیز تلاش کنیم.

او با اشاره به اینکه برای پیشبرد بهتر کار، برنامه زمان‌بندی مشخص نیاز است، افزود: از زمانی که کنگره آغاز می‌شود در قالب فیلم‌های کوتاه و مناسب برگزاری کنگره در رسانه ملی و استانی تبلیغ شود و از طرفی با کمک صدا و سیما فضای استان به سمت این کنگره برود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تامین مالی در سطح استانی و تامین مالی دستگاه‌ها در سطح ملی باید دنبال شود و دستگاه از سطح ملی مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: حفاظت و پاسداشت خون شهیدان از اولویت‌های کشور است

رزم‌حسینی بیان کرد: شهدا متعلق به همه هستند، ما محوریت شهدا را امام رضا (ع) قرار داده‌ایم بنابراین همه استان باید درگیر شوند و به این منظور امکانات استانی هم باید درنظر گرفته شود. بر این اساس همه دستگاه‌ها و حتی نهاد‌های غیردولتی برای برگزاری بهتر این کنگره کمک کنند.

او تصریح کرد: باید پیش‌بینی حوادثی مثل بحران‌ها را در اجرای کنگره مد نظر داشته باشیم تا کنگره تحت تاثیر این حوادث قرار نگیرد.
 

بهره گیری از نظرات تخصصی روسای کمیته‌ها در کنگره ملی ۱۸ هزار شهید استان


سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه این جلسه نیز گفت: بنا داریم از هدایت‌های مسئولین کمیته‌ها به صورت تخصصی در قالب کمیته‌ها استفاده کنیم بنابراین لازم است که از نظر روسای کمیته‌ها در برنامه‌ریزی و در بخش‌هایی که باید کار‌ها شروع شود، بهره‌مند شویم.

او در ارتباط با کمیته‌های تولیدی کنگره مذکور که نیاز به زمان دارند افزود: باید تدبیر بشود تا در دو بخش مربوط به تولید و پخش، زمان را بتوانیم به نحو احسن مدیریت کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: در برخی از کمیته‌های قشری برنامه‌ها باید به سرعت معین شود تا تراکم برنامه‌ها در یک زمان محدود را شاهد نباشیم.

در این جلسه گزارشی از برنامه‌های کمیته‌های اصلی تولیدی مرتبط با کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی از جمله کمیته ادبیات و نشر، کمیته یادمان‌ها و المان‌های شهر مشهد، کمیته رسانه، کمیته فضای مجازی، کمیته جمع‌آوری آثار شهدا، کمیته اسناد دفاع مقدس و کمیته یادمان‌ها و المان‌های استان خراسان رضوی ارائه شد و برخی از روسای کمیته‌ها به ایراد نقطه نظرات خود پیرامون اقدامات انجام شده پرداختند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.