ثبت نشدن خسارت سیل یکهزار و ۴۰۰ کشاورز لرستانی

معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۴۰۰ کشاورز متضرر ازسیل فروردین سال گذشته خسارت خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند و تاکنون هیچ مبلغی به آن‌ها پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۴۰۰ کشاورز متضرر ازسیل فروردین سال گذشته خسارت خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند و تاکنون هیچ مبلغی به آن‌ها پرداخت نشده است.

نامدار صیادی  افزود: این تعداد کشاورز اظهار داشته اند متحمل خسارت سیل شده، اما از ثبت مشخصات و نوع خسارت خود در"سجاد" (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) جامانده اند.

او ادامه داد: برآورد تقریبی خسارت این افراد ۶ میلیارد تومان است و تنها در صورت بازگشایی سامانه توسط وزارت کشور و ثبت اطلاعات قابل پرداخت می‌باشد که احتمال این امر بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه کشاورزان ۱۳ هزار پرونده ثبت شده در کشور درخواست ویرایش اطلاعات را داشته اند ادامه داد: در این راستا پرونده خسارت ۴۵۵ کشاورز لرستانی نیاز به ویرایش دارد که این مهم درحال پیگیری است و با انجام نهایی آن حدود ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این افراد پرداخت خواهد شد.

صیادی گفت: مجموع سهم کمک‌های بلاعوض استان ۲۹۰ میلیارد تومان بوده که ازاین رقم ۵۰ درصد تخصیص یافت و تاکنون ۲۸ هزار و ۶۰۰ پرونده خسارت کشاورزان سیلزده استان شامل کشاورز، مزرعه دار، باغدار، دامدار و زنبوردار ۱۰۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کرده اند و مابقی نیز به پرونده‌های ویرایشی پرداخت می‌شود.

او  با بیان اینکه ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به استان ابلاغ شده افزود: پرونده تسهیلات ۱۶۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۷۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار پرونده پرداخت شده، اما بسیاری از کشاورزان به دلیل اینکه مبالغ وام آن‌ها اندک و حتی کمتر از یک میلیون تومان بوده از این تسهیلات استقبال نکرده و تنها کمک‌های بلاعوض را دریافت کردند.

سیل فروردین ماه پارسال بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی لرستان و زیرساخت‌های آن خسارت زد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: جهادکشاورزی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار