توزیع آرد یارانه‌ای بین عشایر ییلاقی

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین جامعه عشایری با کمک اتحادیه تعاونی‌های عشایری و تشکل‌های تعاونی عشایری توزیع آرد در شهرستان‌های ییلاقی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی گفت: تاکنون ۳۵ تن آرد توسط اتحادیه و تشکل‌های تعاونی عشایری میان عشایری ییلاقی توزیع شد.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانوار عشایری با حدود ۲۵۰۰ نفرجمعیت از این آرد بهره‌مند شده اند افزود: آرد مورد نیاز جامعه عشایری تامین شود تا تردد به شهر‌ها کم شود وبا رعایت فاصله گذاری اجتماعی عشایر درگیر این ویروس مهلک نشوند.

مدیر کل امور عشایر فارس اذعان داشت: در فرهنگ عشایر نان نماد روزی است و سفره‌ای که نان در آن باشد برکت دارد سعی شده است با رایزنی‌های انجام شده سرانه آرد عشایر را بیشتر از قبل شود تا عشایر با مشکلات کمتری مواجه شوند.

بهرامی اظهار داشت: جامعه عشایری با امکانات محدود نقش برجسته‌ای در جامعه دارند سعی می‌شود حمایت‌های لازم از این قشر صورت پذیرد تا آسیب‌های کمتری به آنان وارد شود.

او با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی و ماسک در بین عشایر توزیع می‌شود، تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌های قشلاقی توزیع هدیه‌های رمضانیه بین عشایر با همکاری دستگاه‌های دیگر بین ۱۰۰ خانوار عشایری توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار