داروخانه‌ای که می‌توان در آشپزخانه پیدا کرد

در گزارش زیر سعی شده است که فواید سلامتی ۱۰ خوراکی را که معمولا در خانه موجود است معرفی کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درمان خانگی هیچگاه نمی‌تواند جایگزین مراجعه به پزشک شود، اما با شناخت فواید میوه‌ها و خوراکی‌هایی که در خانه موجود است می‌توان برخی وضعیت‌های ساده را درمان کرد.

وضعیت‌هایی مانند خشکی پوست، سوزش معده، نفخ، کم‌خوابی، آفتاب سوختگی، درد‌های عضلانی و سوختگی‌های خفیف را می‌توان با مصرف برخی میوه‌ها و خوراکی‌هایی که در خانه موجود است درمان کرد؛ لذا شناخت فواید این میوه‌ها و خوراکی‌ها اهمیت دارد.

در این گزارش سعی شده است که فواید سلامتی ۱۰ خوراکی را که معمولا در خانه موجود است عنوان شده تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده شود.

سرکه

در برخی موارد، سرکه می‌تواند از ایجاد تاول یک سوختگی ساده جلوگیری کند. اما اگر سوختگی عمیق یا شدید است، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

چای کیسه‌ای

«تانن‌ها» و «کافئین» موجود در چای می‌توانند به کاهش درد تورم و التهاب کمک کنند. اگر با چشمان پف کرده از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید با گذاشتن چای کیسه‌ای دم کشیدن بر روی چشمان بسته خود، این پف را بخوابانید؛ همچنین یک کیسه چای دم کشیده به لخته شدن خون کمک می‌کند، که از این رو می‌توان برای بند آمدن خون ریزی بعد از کشیدن دندان از آن استفاده کرد. در تابستان نیز با استفاده از چای‌های کیسه‌ای دم کشیده می‌توان به تسکین آفتاب سوختگی کمک کرد.

روغن زیتون

با استفاده از روغن زیتون می‌توان به پوست خشک و زبر خود حالتی نرم و ابریشمی داد. همچنین با مالیدن روغن زیتون به پایین مو می‌توان مو‌های خشک را مرطوب کرد. از سوی دیگر از داشتن پاشنه‌های پای خشک و ترک خورده رنج می‌برید می‌توانید شب قبل از خواب کف پای خود را با روغن زیتون چرب کنید و سپس یک جوراب نخی بپوشید و بخوابید.

آووکادو

ویتامین‌های C و E به همراه کاروتنوئید‌ها (نوعی آنتی اکسیدان) در این میوه سبز، قرمزی و التهاب پوست را تسکین می‌بخشند و با مرطوب ساختن پوست، خشکی و خارش آن را برطرف می‌کند. پس بیاد داشته باشید که به عنوان میان وعده آووکادو مصرف کنید.

چای زنجبیل یا نعناع

سبزیجاتی که فیبر بالا دارند مانند گل کلم، کلم بروکلی و جوانه بروکسل ممکن است برای بدن مفید باشند، اما می‌توانند موجب درد و ناراحتی در دستگاه گوارش شوند. برای مقابله با این عوارض ناخواسته می‌توان چای زنجبیل یا نعناع مصرف کرد.

اسطوخودوس

رنگ بنفش روشن اسطوخودوس باعث کاهش اضطراب می‌شود و رایحه آن با کاهش اسپاسم باعث تسکین درد عضلات و اضطراب می‌شود. استفاده از لوسیون اسطوخودوس قبل از خواب می‌تواند به خوابیدن کمک کند.

آلبالو

خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آلبالو می‌تواند به کاهش درد نقرص کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آلبالو می‌تواند به تسکین درد و درد‌های ناشی از ورزش‌های شدید یا کشیدگی عضله کمک کند.

سیر

به عنوان یک ضدمیکروب طبیعی می‌تواند به پیشگیری از سرماخوردگی و یا دست کم کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. «آلیسین» ترکیب اصلی موجود در سیر است که باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد. اگر احساس می‌کنید که درحال سرماخوردن هستید سیر خام مصرف کنید چرا که مشخص شده است سیر یک از بین برنده قوی عفونت است.

جو دوسر

مصرف جو دو سر به عنوان یک صبحانه مملو از فیبر نه تنها سلامت قلب را تقویت می‌کند بلکه باعث تسکین، پاکسازی و لکه برداری پوست و پاکسازی آکنه‌های پوستی می‌شود. برای این منظور جو دوسر را در آب گرم خیس کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را بر روی پوست خود بمالید و چند دقیقه آن را در قسمت آسیب دیده بگذارید، مشاهده می‌کنید که رطوبت و نرمی به پوست شما باز می‌گردد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار