راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون به شرط استقرارگمرک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در صورت استقرار گمرک کازرون، منطقه ویژه اقتصادی آماده راه‌اندازی و واگذاری زمین به متقاضیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در بازدیدی که با حضور منتخب مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس یازدهم، مدیر کل گمرکات استان فارس و نیز معاون استاندار و فرماندار ویژه کازرون انجام شد، بر تسریع در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون با تصویب هیئت دولت برای استقرار واحد‌های "صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی – کشاورزی" ایجاده شده است، گفت: در صورت استقرار گمرک این منطقه ویژه اقتصادی آماده راه‌اندازی و واگذاری زمین به متقاضیان است.

او با اشاره به ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گفت: هم‌اینک زیرساخت‌های اولیه شامل آب، گاز، برق، زیرسازی معابر وخیابان‌ها و نیز تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال برای استقرار واحد‌های تولیدی فراهم شده و سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با واگذاری زمین واستقرار واحد‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین بر اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای متقاضیان در این منطقه تاکید کرد و افزود: شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها بزودی اعلام اعلام می‌شود.

او بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳هکتار راه‌اندازی می‌شود که ۵۰ هکتاراز آن صنعتی است و این میزان نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان رکد: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات و نیز تحقق جهش تولید فراهم کند.

فتوحی صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به‌صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات وخرده‌فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه را از مهمترین مزایای استقرار واحد‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد.

مدیرکل گمرک‌های فارس نیز که به نمایندگی از رئیس کل گمرک ایران در این بازدید حضور یافته بود، گفت: زمینه برای استقرار گمرک در این منطقه فراهم است و امیدواریم بتوانیم تا یک یا ۲ هفته آینده آن را در مکان موقتی که به این منظور اختصاص یافته افتتاح کنیم.

خداداد رحیمی افزو: با توجه به موقعیت خوب شهرستان کازرون، راه‌اندازی این گمرک می‌تواند در سالی که بنام جهش تولید نامگذاری شده است در رونق اقتصادی کشور، استان فارس و این شهرستان نقش عمده‌ای داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرستان کازرون با توجه به نزدیکی به بندر بوشهر می‌تواند به عنوان کنار بندر از ظرفیت‌های آن بهره گیرد.

منتخب شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز گفت: شرایط و زیرساخت‌های لازم برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون مهیا شده و ظرف یک یا ۲ هفته آینده، فعالیت گمرگ در کازرون به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

فریدون عباسی اضافه کرد: با استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، امکان جذب سرمایه‌گذار نیز فراهم است و صاحبان سرمایه می‌توانند به راحتی از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون هم گفت: با توجه به آماده بودن امکانات مورد نیاز برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، سوم خردا د ۹۹ همزمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گمرک در این منطقه ویژه افتتاح خواهد شد.

داریوش دهقان یادآور شد: اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار