بازگشت ۸۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل فارس به چرخه تولید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال ۸۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی از بازگشت ۸۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل فارس به چرخه تولید خبر داد و گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

او تصریح کرد: با احیای این واحد‌ها ۴۷۶ کارگر به کار بازگشتند.

فتوحی با بیان اینکه اختصاص تسهیلات حمایتی و رفع موانع تولید از جمله عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌ها است، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است سالانه ۱۰۰ واحد راکد و تعطیل، فعال و به چرخه تولید برگردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال، سریع‌تری راه ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر تولید کالای ایرانی است.

فتوحی با بیان اینکه رفع موانع تولید و فراهم کردن زمینه برای راه اندازی و فعال کردن واحد‌های راکد در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار دارد، گفت: راه اندازی این واحد‌ها کمک به حفظ سرمایه ملی است و می‌تواند به ایجاد اشتغال بیشتر، رونق فضای کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت مردم کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، عمده‌ترین مشکلات این واحد‌ها را مربوط به نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش برای راه اندازی و یا به روز کردن تجهیزات خط تولید دانست و گفت: در این بخش علاوه بر مذاکره با بانک‌های عامل برای همراهی بیشتر با بخش تولید و صنعت و اختصاص تسهیلات بانکی، با ورود سرمایه گذاران جدید بستر‌های مناسبی برای راه اندازی مجدد واحد‌های صنعتی به چرخه تولید و اشتغال فراهم شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.