یک کارشناس دینی:

شب قدر بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است

یک کارشناس دینی گفت: شب قدر یکی از با فضیلت‌ترین زمان‌ها و بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گل‌زاده کارشناس دینی گفت: شب قدر یکی از اسرار نظام آفرینش از حیث زمان است. همانطور که ما مکان‌های مقدس مثل مساجد و حرم ائمه معصومین (ع) داریم، زمان‌های مقدس مانند شب‌های جمعه، عید غدیر، عید مبعث، عید قربان  هم داریم و گل سر سبد این زمان‌ها شب قدر است.

او افزود: ماه مبارک رمضان بهترین ماه است و مومنین با توفیقاتی که در ماه‌های رجب و شعبان کسب کرده‌اند، قابلیت این را پیدا می‌کنند که وارد ماه ضیافت الهی یعنی ماه رمضان می‌شوند. این ماه در واقع آغاز سال عبودیت و بندگی خداوند است.
 
کارشناس دینی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه قدر خطاب به نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «ما قرآن را در شب قدر نازل کرده‌ایم و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست» یعنی حتی پیامبر (ص) که عقل کل عالم امکان هستند نیز نمی‌توانند درک کاملی از عظمت شب قدر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: حال و هوای " شب قدر " امام رضایی به روایت تصویر

حجت‌الاسلام والمسلمین گل‌زاده بیان کرد: قرآن کریم دو نوع تنزیل دارد یکی نزول تدریجی که بنا به مسائل مختلف به صورت تدریجی بر قلب پیامبر (ص) نازل شده و یک نوع هم نزول دفعی که در این نوع نزول کل محتوای قرآن به یک باره بر پیامبر (ص) نازل شده است.

او تصریح کرد: خداوند در آیات بعدی سوره قدر به معرفی و تفصیل این شب می‌پردازد و می‌فرماید: «این شب از هزار ماه بهتر است». البته ما نمی‌دانیم که منظور از ماه که در این آیه آمده چیست. اگر منظور همین ماه‌های عادی و مورد نظر ما باشد باز هم شب قدر به اندازه عمر یک انسان است.
 
شب قدر
این کارشناس دینی تاکید کرد: در این شب به گفته قرآن کریم ملائکه به سرکردگی روح که از فرشتگان مقرب الهی است به زمین فرود می‌آیند.

حجت‌الاسلام گل‌زاده اظهار کرد: ماموریت فرشتگان الهی در این شب بر روی زمین «کل امر» یعنی هر آن چه که بشر به آن نیاز دارد است و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و در شب قدر همه فیوضات آمده است و مومنین باید سعی کنند از این فرصت استثنایی بهترین بهره را ببرند.

او افزود: هر سال در شب قدر حقیقت قرآن بر قلب پاک امام عصر حضرت مهدی (عج) نازل می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار