بازگشایی بازارهای روز قم در هاله‌ای از ابهام

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: تصمیمی برای بازگشایی روز بازار‌ها در قم گرفته نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع،معاون خدمات شهری شهرداری قم در رابطه با زمان بازگشایی روز بازار‌ها و تشکیل آن با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری داشتیم پیشنهاداتی ارائه شد، اما در کل تصمیمی برای بازگشایی روز بازار‌ها در قم گرفته نشده است.

او به بیان شرایط این بازگشایی اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایطی همچون پراکندگی جغرافیایی، محدود کردن، تفکیک مشاغل پرخطر و کم ریسک، تعداد روز‌ها و تعداد شرکت‌کنندگان می‌توانند این روز بازار‌ها اقدام به فعالیت کنند.


بیشتر بخوانید؛ اعتراض فروشندگان بازار‌های روز قم به خانه نشینی


سامع تصریح کرد: پیشنهاد شد روز بازاری که با ۸۰۰ نفر تشکیل می‌شده و اقدام به فعالیت می‌کرده با ۲۰۰ نفر تشکیل شود و یا برای مشاغل با ریسک پایین و کم‌خطر کارت صادر کنیم و به مشاغل پرخطرتر این کارت را ندهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در این طرح به مشاغل پرخطری مثل کهنه‌فروشان، فروشندگان غذای فله‌ای و یا پرنده فروشان کارت نمی‌دهیم،گفت: به‌طور کلی فعالیت مشاغلی که جزو مشاغل پرخطر به‌حساب می‌آیند با مسائل بهداشتی منطبق نبوده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

او تأکید کرد: با توزیع این کارت، روز بازار‌ها در نقاطی که دید شهری ندارد و وسیع هستند مثل جمعه‌بازار ظهور که در خیابان ظهور واقع شده تشکیل خواهند شد که در این صورت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت اتوماتیک رعایت خواهد شد.

سامع با بیان انواع روز بازارها، گفت: برخی از روز بازارها، روز بازار‌های روز هستند که در سطح شهر بیش از ۲۰ فروشگاه از سوی سازمان میادین به‌صورت روز بازار در حال فعالیت‌اند، همچنین فروشگاه‌های بخش خصوصی مثل جانبازان، یک مدل دیگر از روز بازار‌های فعال در سطح شهر هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: روز بازار موقت ریحان یکی دیگر از انواع روز بازار‌ها بوده که این مراکز بدون ساخت و ساز و دریافت مجوز از شهرداری اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

او از ساماندهی روز بازار‌های ریحان در سطح شهر خبر داد و گفت: این روز بازار‌ها از شانزده مورد به یازده مورد رسیده‌اند.

سامع با تأکید بر برخورد با تخلفات روز بازار‌های موقت ریحان، ابراز کرد: جلساتی با نیروی انتظامی و اداره بهداشت داشتیم مبنی بر اینکه در صورت تخلف از سوی این روز بازارها، با آن‌ها برخورد جدی شود، همچنین برای این بازار‌ها ورودی گذاشته‌ایم، اما نفس این بازار‌ها این بوده که صبح تشکیل و عصر برچیده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم محدودسازی، استانداردسازی و ارتقای کیفیت این روز بازار‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این زمین‌ها متعلق به شهرداری نبوده و استانداردسازی این اماکن به‌صورت دائم انجام می‌شود و سعی در افزایش کیفیت روز بازار‌ها داریم.

او در پایان پیرامون راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که با رعایت مسائل بهداشتی اقدام به راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.