کاشت بیش از ۱۴ هزار نهال و اصله درخت در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت:بیش از ۱۴ هزار نهال و اصله درخت در چندین نقطه مجموعه ناژوان با هدف توسعه حجمی عرصه‌های موجود فضای سبز کاشته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدرسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار نهال و اصله درخت در چندین نقطه مجموعه ناژوان با هدف توسعه حجمی عرصه‌های موجود فضای سبز کاشته شده است.

او با اشاره به کاشت ۱۳ گونه درخت افزود: با توجه به نامناسب بودن درختان چنار در پارک میرزا کوچک خان، درختانی با سرعت رشد بالاتر و با سایز بزرگتر و بهره‌گیری از بستر سازی مناسب برای جایگزینی آن‌ها کاشته شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به کاشت دو هزار و ۷۰۰ درخت شکوفه‌دار گفت: در این طرح همچنین به تعداد کل مناطق ۱۵ گانه شهری در ناژوان درخت شکوفه دار کاشته شده تا در بهار بتوانیم گذر شکوفه را به شهروندان اصفهانی هدیه دهیم.

او تصریح کرد: با هدف زیباسازی مجموعه نیز درختانی با برگ‌های رنگی متنوع مانند افرای سلطنتی، آلوی میروبالان و ستونیا، با برگ‌ها قرمز رنگ در جاده سلامت، باغ پرندگان، آکواریوم، میدان الفت و حاشیه زاینده رود کاشته شده است.

هاشمیان با اشاره به پنج هزار متر مکعب خاکبرداری جهت احیای مسیر مادی‌های مجموعه ناژوان، اظهار کرد: طرح زنده‌سازی پیرامون مادی‌ها با کاشت بیش از دو هزار درخت متحمل خشکی از جمله زبان گنجشک، لیلکی و سوفورا نیز با تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارگران واحد فضای سبز ناژوان اجرا شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان در خصوص مقدمات اجرایی احداث جاده سوم سلامت ناژوان، گفت: در فاز دوم طرح احیای فضای سبز مجموعه ناژوان که تا ماه آینده اجرا می‌شود بیش از پنج هزار نهال و اصله درخت دیگر نیز به مجموعه اضافه خواهند شد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.