اولین جلسه کارگروه زائران غیر ایرانی برگزار شد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از برگزاری اولین جلسه کارگروه زائران غیر ایرانی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، روند افزایشی ورود زائران غیر ایرانی جهت زیارت بارگاه منور رضوی قطع شد و نتوانستیم در این ایام پذیرای زائران غیر ایرانی در مشهد باشیم.
 
او افزود: پارسال نحوه خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی توسط دستگاه‌های مسئول به نحو مطلوبی انجام شد که این هماهنگی جای تقدیر دارد.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مناسب در سال جدید برای استقبال از زائران غیر ایرانی، ادامه داد: ان‌شاءالله با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا شاهد حضور گسترده زائران به خصوص زائران غیر ایرانی جهت زیارت بارگاه منور رضوی خواهیم بود، به همین منظور ضروری است از هم اکنون برنامه مدونی با هماهنگی دستگاه‌های مسئول تهیه و تدوین شود تا با از بین رفتن این ویروس و در صورت به وجود آمدن شرایط مناسب زمینه‌های پذیرایی از زائران از قبل مهیا باشد.
 
براتی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از زائران غیر ایرانی مستقیم وارد استان نمی‌شوند و بعضا پس از ورود به کشورمان از طریق استان‌های دیگر وارد مشهد مقدس می‌شوند و یا در منازل شخصی و اماکن غیر رسمی اسکان می‌یابند، تهیه آمار دقیق از آن‌ها را دچار مشکل می‌کند، لذا ضرورت دارد جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر آمار دقیقی از میزان ورود زائران غیر ایرانی به استان داشته باشیم.
 
او تصریح کرد: ساماندهی زائران غیر ایرانی از مبدا می‌تواند آمار دقیقی از ورود زائران به خراسان رضوی در اختیار ما قرار دهد که این امر مستلزم هماهنگی نهاد‌های مسئول با وزارت امور خارجه است.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکیدکرد: حضور خیرین و بخش خصوصی در ساماندهی و خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد، در این راستا تشکیل مجمع خیرین زائران غیر ایرانی از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در این زمینه است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.