آغاز عملیات ارتش عراق علیه تروریست‌های داعش در استان دیاله

ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش در استان دیاله خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش در استان دیاله خبر داد.

بر این اساس، این عملیات پس از چند حمله تروریست‌های داعش در چند منطقه از این استان آغاز شد. در حملات تروریست‌های داعش که از غروب جمعه آغاز شد شش نیروی امنیتی و دو شهروند عراقی کشته شدند.

ستاد تبلیغات جنگ نیرو‌های امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با هدف تقویت امنیت و ثبات استان، نیرو‌های پیاده از لشکر پنجم و اداره پلیس دیاله این عملیات را با هدف پیگرد بقایای داعش آغاز کردند.

برهان المعموری از نمایندگان استان دیاله در پارلمان عراق در توئیتی، با اشاره به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این استان، درباره خطر بزرگی که دیاله با آن روبروست هشدار داد و خواستار تحرک فوری برای کاستن از خلا‌های نظامی ایجاد شده در استان شد.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و اقدام به حمله به نیرو‌های امنیتی، مردم و اماکن عمومی می‌کنند. پیشتر برخی مقامات عراقی از چراغ سبز آمریکا به تروریست‌های داعش برای انجام حملات تروریستی در این کشور خبر دادند. دولت، پارلمان و مردم عراق خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از این کشور هستند. آمریکا می‌کوشد با ناامن کردن عراق شرایط را برای باقی ماندن خود در این کشور هموار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار