مازندران میزبان شرکت‌های فن آور کشور

نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت‌ها و چالش‌ها به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران که به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران - فرصت‌های و چالش‌ها می‌پردازد در استان برگزار خواهد شد.

او افزود: یک سال است که انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران فعالیت خود را آغاز و به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران گفت: ۴۳ پارک علم و فناوری فعال و بیش از ۲۰۰ مرکز رشد مستقل در دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور وجود دارد که از اعضای بالقوه انجمن هستند.

دکتر علی معتمدزادگان ادامه داد: بحث‌هایی در حوزه‌های نوآوری و فناوری در این کنفرانس رصد خواهد شد تا فرصتی برای انتقال تجربه، هم‌افزایی و آشنایی افراد در این حوزه‌ها بوجود بیاید.

چالش‌ها و فرصت‌هایی برای توسعه فناوری و افزایش حوزه اقتصاد دانش‌بنیان

رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: در پارک‌های علم و فناوری کشور می‌توان دید که فناوری‌ها به چه میزان به روز هستند و در حوزه انقلاب صنعتی چهارم چه جایگاهی دارند و چگونه آموزش می‌دهند.

دکتر معتمدزادگان افزود: پیش‌بینی شده که این کنفرانس در شهرستان بابلسر برگزار شود و اگر ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد سعی می‌کنیم نخستین کنفرانس را به صورت مجازی برگزار کنیم و برای چنین کاری قطعا در فصل پاییز هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او گفت: این کنفرانس در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مهلت ارائه ارسال مقالات تا ۳۱ مرداد است و دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، مدیران و کارکنان پارک‌های علمی و فناوری رشد، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های پژوهش فناوری که علاقمند هستند در این کنفرانس شرکت کنند، می‌توانند مقالات خود را از طریق سایت انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران به نشانی www.stpia.ir بارگزاری کنند.


بیشتر بخوانید: تولید یخچال نگهداری واکسن برای دوران پساکرونا


انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.