خرداد، زمان ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: زمان ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد تا ۳۱ مرداد و در سایر پایه‌های تحصیلی پس از امتحانات خرداد تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به زمان ثبت نام دانش‌آموزان گفت: زمان ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد تا ۳۱ مرداد و در سایر پایه‌های تحصیلی پس از امتحانات خرداد تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان میان پایه و اولیاء آن‌ها در زمان ثبت نام ضرورتی ندارد و مدیر مدرسه موظف است شخصا دانش آموزان را در سامانه سناد ثبت نام کند، افزود: با توجه به حساسیت شرایط جامعه مبنی بر بحث شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به مدارس پرهیز کرده و تنها در صورت دارا بودن شرایط قطعی ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرایط سنی پایه اول ابتدایی برای ثبت نام، گفت همه متولدین نیمه دوم سال ۱۳۹۲ و نیمه اول سال ۱۳۹۳ و یا قبل از آن به شرط آن که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آئین‌نامه اجرایی مدارس (ماده ۳۶) بیشتر نباشد و منحصراً متولدین روز اول مهر ماه ۱۳۹۳ می‌توانند سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.


بیشتر بخوانید: نداشتن اینترنت دلیل اصلی حضور در کلاس جبرانی درس‌ها


میرشفیعی درباره مدارک مورد نیاز ثبت نام برای پایه اول ابتدایی گفت: اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، شناسنامه سلامت و گواهینامه  پایان دوره پیش دبستانی مورد نیاز است.

او مراحل ثبت نام پایه اول ابتدایی را شامل مراحل زیر دانست و افزود: در مرحله نخست مدارک به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت و محدوده جغرافیایی ارائه می‌شود و در مرحله دوم پس از ثبت نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت، در زمان مقرر به پایگاه‌های سنجش مراجعه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: در مرحله سوم ثبت نام قطعی و نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، منوط به ارائه گواهی از پایگاه سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان است.

میرشفیعی افزود: ثبت نام دانش آموزان براساس ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی، طبق محدوده جغرافیایی که توسط هر شهرستان تعیین می‌شود، انجام می‌گیرد و اولیاء می‌توانند با در دست داشتن سند مالکیت ساختمان یا اجاره نامه با کد رهگیری و فیش آب، گاز یا برق اقدام کنند.

مدیران مدارس موظف اند روزانه پس از اخذ مدارک، همزمان نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه سناد (سامانه نام نویسی دانش‌آموزان) اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار