بالا بردن پرچم بانوان نقطه روشن کارنامه رئیس فدراسیون دوچرخه سواری

عملکرد مثبت بانوان رکابزن در رقابت های بین المللی نقطه قوت کارنامه فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها فدراسیون دوچرخه سواری زیر ذره بین کارشناسان قرار گرفته است. این فدراسیون در طول ۸ سال ریاست خسرو قمری فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. شاید طی سال‌های اخیر مدال‌ها و عناوین کمتری نصیب دوچرخه سواری شده، اما این رشته ورزشی افتخارات بزرگی را برای اولین بار نصیب خود کرده است.

از مهمترین دستاورد‌های ریاست قمری می‌توان به ارتقا دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد. ۲ دستاورد بزرگ بین المللی در ماده کراس کانتری کوهستان و استقامت جاده که توسط فرانک پرتوآذر و سمیه یزدانی کسب شد.

برای اولین بار سمیه یزدانی ملی پوش استقامت کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان اولین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان را کسب کرد. همچنین فرانک پرتوآذر علاوه بر کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا توانست در جایگاه نخست رنکینگ آسیا قرار بگیرد.
دستاورد بانوان رکابزن در این دوره بیشتر از آقایان بود چرا که شاهد لژیونر شدن آن‌ها بودیم.

البته این دستاورد‌ها به این معنا نیست که فدراسیون در طول این ۸ سال عملکرد بسیار خوبی داشته است. مهمترین رقابتی که دوچرخه سواری از دست داد بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که تیم ملی دوچرخه سواری بدون کسب حتی یک مدال به ایران بازگشت. دیگر اقدام مثبت فدراسیون در روز‌های سخت مالی، ساخت قطعات داخلی دوچرخه پیست بود. فدراسیون با همکاری یکی از پیشکسوتان این رشته توانست از این قطعات رونمایی کند.


بیشتر بخوانید: روزه سکوت فدراسیون دوچرخه سواری درباره گاف‌های دوپینگی


قمری نیت کاندید شدن در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری را ندارد

دوچرخه سواری رشته‌ای گران، المپیکی و پُر مدال است اما متاسفانه در طول چند سال اخیر فدراسیون در جذب حامی مالی موفق نبوده است. جذب شدن حامیان مالی  به این رشته باعث شده است که برخی باشگاه‌ها از خیر تیم داری در لیگ و تور‌های مختلف بگذرند. حال خبری مبنی بر کاندید نشدن قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مطرح شده است که می‌توان علت این موضوع را هجمه‌های اخیر به این فدراسیون دانست. همچنین این روز‌ها تب استعفا کردن در فدراسیون دوچرخه سواری بالا گرفته است و هر کدام از مسئولان این رشته با دلایل خاص خود از سمتشان استعفا می‌دهند.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و هر زمان وزارت ورزش و جوانان از من بخواهد می‌مانم و هیچ تصمیمی برای کاندید شدن در انتخابات فدراسیون دچرخه سواری ندارم.

او درباره اظهار نظر برخی افراد به عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری گفت: برخی‌ها پس از بیدار شدن از خواب زمستانی درباره دوچرخه سواری اظهار نظر کرده اند.چرا آن ها در زمانی که در پست خود فعالیت داشتند از مشکلات نمی‌گفتند!

قمری درباره استعفا محمودی نایب رئیس بانوان فدراسیون اظهار کرد: بهترین نتیجه تاریخ دوچرخه سواری بانوان طی ۷۰ سال گذشته در طول نایب رئیسی مرجان محمودی اتفاق افتاده است. تا جایی که در توان فدراسیون بود درخواست‌های محمودی نایب رئیس بانوان اجابت شد.  

او درباره استعفا محمود وفایی رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری عنوان کرد: قرارداد فدراسیون با کارمندان خود تا پایان اسفند ماه سال گذشته بوده است پس استعفا وفایی رئیس سازمان لیگ معنایی ندارد.


بشتربخوانید: پشت پرده خصومت‌های شخصی در دوچرخه سواری و ماجرای نامه نگاری‌های خاص


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار