نتایج دوچرخه سواری زیر ذره‌بین کارشناسان/ صدای واعظ آشتیانی هم درآمد

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری درباره حواشی و نتایج ملی پوشان این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: دوچرخه سواری رشته گرانی است و ورزشکار نمی‌تواند رایگان رکاب بزند. فدراسیون تلاش خود را کرده است، اما باید این را در نظر گرفت که می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. اگر قرار است با همین سبک در دوچرخه سواری ادامه دهیم نه تنها قهرمانی‌های دوران قبل تکرار نمی‌شود بلکه جایگاه کنونی هم تکرار نمی‌شود.

او گفت: قهرمانان ما مقطعی هستند. برای ماندگاری آنها نیاز به برنامه ریزی داریم. در صورت فراهم شدن بستر مناسب، ورزشکاران با هدف پیش می‌‎روند. با توجه به شرایط موجود نتایج مقطعی خواهد بود.

پیست‌های دوچرخه سواری ما از رده خارج است

واعظ آشتیانی عنوان کرد: ما یک پیست بتنی از رده خارج ورزشگاه آزادی را داریم که در رکوردگیری تاثیر منفی می‌گذارد. اگر خواهان پیشرفت در دوچرخه سواری هستیم باید چندین پیست چوبی مجهز در کشور داشته باشیم. پیست بتنی با پیست چوبی متفاوت است. سالیان سال است که چند پیست چوبی در ایران در حال ساخت است. مسابقات داخلی باید در پیست‌های چوبی دوچرخه سواری برگزار شوند.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد: ما به مربیان طراز اول نیاز داریم تا دانش دوچرخه سواری را به ما منتقل کند. دانش روز در این رشته اهمیت زیادی دارد. داشتن دوچرخه‌های به روز می‌تواند به ورزشکاران کمک کند. در دوچرخه سواری داشتن امکانات سخت افزاری مهم است. رقبای آسیایی سرمایه گذاری بسیار خوبی را در دوچرخه سواری کرده اند و پیست‌های بسیار خوبی را برای رکابزنان خود ساخته اند.

او افزود: دوچرخه سواری یکی از رشته‌هایی است که خصوصی سازی و درآمدزایی در آن معنا ندارد. وزارت ورزش باید پیست‌های چوبی مجهزی را برای قهرمانان این رشته بسازد. برای بخش خصوصی به صرفه نیست که برای دوچرخه سواری پیست چوبی بسازد.

برگزاری لیگ پویا باعث جذب حامی مالی می‌شود

او درباره جذب حامی مالی در دوچرخه سواری گفت: دوچرخه سواری باید از طریق برگزاری لیگ پویا و منظم حامی مالی جذب کند. ادامه دار شدن مشکلات مالی به دلیل جذب نکردن حامی مالی است و فدراسیون باید در این مورد تلاش بیشتری کند. بسیاری از باشگاه‌های دوچرخه سواری تیم‌داری در لیگ را کنار گذاشته اند. باید فدراسیون شرایط مالی را به گونه‌ای فراهم کند که باشگاه‌ها برای حضور در لیگ جذب شوند.

واعظ آشتیانی بیان کرد: دوچرخه سواری رشته‌ای پُر مدال است و می‌توان نتایج بسیار خوبی در مسابقات آسیایی کسب کرد. اگر امروز احساس می‌شود دوچرخه سواری افول کرده است باید به رقبای خود نگاه کنیم. رقبای آسیایی ما روز به روز قوی‌تر می‌شوند و مدال‌های رنگارنگی را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار