کلانی: ساخت موزه ملی المپیک باعث افتخار است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: همیشه با حضور بازیکن و مربی خارجی در ایران مخالف بودم و خوشحالم که قرار است از جذب آن‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کلانی پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی کشورمان در حاشیه مراسم نخستین سالگرد احداث موزه ملی المپیک اظهار داشت: در سفر‌هایی که به چند کشور خارجی داشتم، از موزه‌های ورزشی آن‌ها دیدن کردم. هیچ کشوری در دنیا به اندازه کشور ما جام قهرمانی و مدال ندارد. لازم بود که چنین موزه‌ای احداث شود و برای این هدف تلاش‌های زیادی شد. صالحی امیری و سلطانی فر کاری انجام دادند که باعث افتخار است.

پیشکسوت تیم ملی کشورمان در ادامه گفت: کسانی که به خارج از کشور سفر کردند و موزه‌های خارجی را دیدند، می‌دانند ما با تمام مشکلاتی که داشتیم چه کار ارزنده‌ای انجام دادیم. البته ظاهرا این موزه موقتی است و موزه اصلی در حال ساخت است. باعث خوشحالی است که موزه ملی المپیک ساخته شد و یک سال از عمر آن گذشت. در یک سال گذشته قهرمانان کشورمان تا جایی که توانستند به سرپا ماندن این موزه کمک کردند. وقتی وارد این موزه می‌شویم لذت می‌بریم و به آن افتخار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: انتخاب ویلموتس، مرگ فوتبال بود/ قاتل تیم ملی و شرکای جُرم را محاکمه کنید


کلانی در واکنش به سوالی درباره غرامت‌هایی که فدراسیون باید به کی روش و ویلموتس پرداخت کند عنوان کرد: چرا این سوال را از من می‌پرسید؟ من عضو کمیته فنی نیستم و قبلا هم نبودم. در واقع یکی - ۲ بار به عنوان میهمان در این کمیته حضور داشتم و همیشه هم این موضوع را اعلام کردم. آگاهی و دانش مسئولان به اندازه‌ای بود که به مشورت گرفتن از من نیاز نداشته باشند. البته این طور نبود که هیچ وقت از من مشورت نگیرند، اما خودشان صاحب نظر بودند و کار‌ها را انجام می‌دادند.

او در ادامه گفت: درباره قرارداد فدراسیون با کی روش و ویلموتس و پرداخت غرامت به آن‌ها اطلاعی ندارم. از همان ابتدا با سرمربی خارجی مخالف بودم و این موضع همیشگی من است. اکنون خوشحالم که قرار است از ورود بازیکنان و مربیان خارجی به ایران جلوگیری کنند، زیرا بازیکنانی که به ایران می‌آیند کیفیت لازم را ندارند یا دوران اوجشان را سپری کردند؛ بنابراین آن‌ها نمی‌توانند در پیشرفت فوتبال ایران هیچ نقشی داشته باشند.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره انعقاد قرارداد برخی مدیران با بازیکنان خارجی بی کیفیت و پرداخت هزینه‌های سرسام آور برای جذب آن‌ها اظهار داشت: من و کسانی مانند من که در جریان کار نیستند، نمی‌توانند قضاوت منصفانه‌ای داشته باشند. من هیچ اطلاعی از کیفیت کار ارتباطی مدیران با بازیکنان ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما فکر نمی‌کنم هیچ کسی پس از قبول مسئولیتی، بخواهد کار بدی در آن پُست انجام دهد. انسان جایز الخطا است و اشتباه می‌کند و این یک اصل است. به همین دلیل قضاوت کردن درباره این مسئله آسان نیست.

کلانی افزود: اگر بازیکنی مانند دیاباته برای استقلال بازی‌های خوبی انجام می‌دهد، باشگاه به همکاری با او ادامه بدهد و هیچ مشکلی نیست، اما من در حال حاضر با جذب بازیکن و مربی خارجی مخالف هستم.


بیشتر بخوانید: چطور می‌توانیم تمام سطوح و زمین چمن را ضد عفونی کنیم؟ / نظر ما اهمیتی ندارد و لیگ برتر فوتبال را برگزار می‌کنند


او درباره از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر گفت: خیلی درباره این موضوع صحبت شده و بسیاری از فرهیختگان فوتبال و پزشکان اظهار نظر‌های زیادی کردند، اما آن چه مشخص است و باید در نظر بگیریم، تصمیم ستاد مقابله با کرونا است. برخی‌ها می‌گویند ما مانند کشور‌های خارجی نیستیم و درست هم می‌گویند، زیرا شرایط اقلیمی و همه چیز ما با کشور‌های خارجی تفاوت دارد. کسانی که در راس کار هستند، درباره این موضوع تصمیم گیری می‌کنند. به هر حال شروع مجدد یا نیمه تمام ماندن لیگ از لحاظ اجتماعی و پزشکی تبعات خاص خودش را دارد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان گفت: امیدوارم هر چه زودتر از این بحران کرونا جان سالم به در ببریم. البته آرزوی من بیشتر برای مردم است، زیرا ما عمر خودمان را کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار