دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: امروز ثابت شده که راه و گفتمان مقاومت مسیر پیروزی و برتری است، نه گفتمان سازش.

روز قدس برای انقلاب و مسلمانان مرز بندی ایجاد کردمجتبی شاکری عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اهمیت روز قدس گفت: در گذر زمان می‌توان به حکمت عمیق اقدامات امام خمینی (ره) پی برد.

او ادامه داد: انتخاب عنوان جمهوری اسلامی، تدوین قانون اساسی، ساختار نظام و توجه به برخی از مسائل بین المللی مثل روز قدس یا دشمن شناسی که امام خمینی (ره) داشت و آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ خطاب کرد در گذر زمان آثارش بیشتر مشخص شد و در پس این اقدام بود که مجموعه تفکرات غرب گرا نتوانستند تفکرات انقلابی را از بین ببرند و قطب بندی که امام خمینی ایجاد کردند تا امروز باقی مانده و بسیاری از خطر‌ها را از انقلاب ما دفع کرده است.

شاکری افزود: همین تفکرات بود که دست بسیاری از شخصیت‌ها و نظریه پردازان را  رو کرد تا نتوانند با بزک کردن آمریکا این دو قطبی را از بین ببرند؛ ماجرای روز قدس هم مصداق همین امر است که امام با قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در اصل یک مرزی را برای انقلاب و مسلمانان ایجاد کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نتوانست از آن فرار کند.

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: این روز پیامی هم به خود فلسطینی‌ها بود  مبنی بر اینکه اگر می‌خواهند کاری انجام دهند باید از بستر یک حرکت اعتقادی و ارزشی این اقدام را انجام دهند؛ علاوه بر این، برای رژیم صهیونیستی جایی نگذاشت تا بتواند کاری از پیش ببرد و در همین موضوع معامله بزرگ قرن هم تاکنون نتوانسته اقدامی از پیش ببرد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: روز قدس برای ما هم این پیام روشن را دارد که نباید سازش را انتخاب کنیم، مثل فلسطینی که ۷۲ سال گرفتار سازش‌کاری‌های رهبرانی است که راه معامله با اسرائیل را طی کردند، اما پشت همین تفکر سازش باقی ماندند و الان در سال‌های بعد از انقلاب و کنار رفتن برخی از شخصیت‌های سازش‌کار متوجه شدند که باید راه مقاومت را بروند.

او ادامه داد: امروز به  ثابت شده که راه و گفتمان مقاومت مسیر پیروزی و برتری است، نه گفتمان سازش؛ راه حفظ منافع ملی، سازش، بزک کردن چهره آمریکا و کوتاه آمدن دربرابر آمریکا نیست؛ بلکه راه پیروز شدن این است که ما مقاومت کنیم تا ۷۲ سال ماند فلسطینی‌ها پشت در مذاکرات نمانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار