آبشار آبگرم کلات، محبوب ترین آبشار در بین مشهدی ها

درنزدیکی روستای آبگرم شهرستان کلات از توابع مشهد، آبشاری وجود دارد که یکی از محبوب ترین آبشارها در بین مشهدی ها است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای آبگرم در هشتاد کیلومتری شمال شرقی مشهد در حاشیه ی جاده ی مشهد به کلات قرار دارد. 

آبشار آبگرم کلات نادری، احتمالا تنها آبشار ایران است که آبی گرم دارد. همین ویژگی این آبشار را به مقصد مناسبی برای سفرهای پاییزی تبدیل کرده است.

مسیر رسیدن به آبشار آبگرم کلات نادری، یک مسیر ویژه ی کوهستانی است. مسیر سبکی که در هر فصل سال، زیبایی های ویژه ای دارد. این مسیر نسبتا هموار کوهستانی می تواند مسیر مناسبی برای پیاده روی های کوهستانی و مورد علاقه دوچرخه سواران کوهستان هم باشد.

پیش از رسیدن به آبشار آبگرم کلات نادری، درست در پیچ انتهایی مسیر، یک رباط تاریخی قرار دارد که به اعتقاد مردم مربوط به دوره ی شاه عباس صفوی است. رباط شاه عباسی یک رباط خشتی و سنگی است که بخش های بزرگی از آن همچنان باقی است و بخش هایی از آن در چند سال اخیر آسیب دیده است.

آبشار آبگرم کلات نادری، حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. آب آبشار به شکل قابل توجهی، گرم است. نه البته آن قدر گرم که در زمره ی چشمه های آبگرم محسوب شود، اما بین ۳۰ تا ۳۵ درجه گرما دارد. آبشار آبگرم کلات نادری یک حوضچه ی نسبتا بزرگی هم دارد. به خاطر گرم بودن آب آبشار و همچنین فضای پوشیده ای که صخره ها و درخت ها ساخته اند، حتی در هوای سرد پاییزی هم می شود در حوضچه ی پای آبشار شنا کرد.

سر چشمه های آبشار آبگرم کلات نادری حدود دو کیلومتر بالاتر از خود آبشار و وسط دشت قرار گرفته اند مسیر رسیدن به سرچشمه های آبشار از دل یک دشت هموار می گذرد. آب سرچشمه ها از آب آبشار هم گرمتر است.

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

 

انتهای پیام//ز.ق

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.