مهلت ثبت نام کنکور سراسری فردا به پایان می‌رسد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرصت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ فردا، چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری، گفت: مهلت مجدد ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹  از یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت آغاز شده است و فردا چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه افزود: کنکور سراسری سال ۹۹ روزهای پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آزمون‌های بین المللی در خرداد ماه برگزار می‌شود


او بیان کرد: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند تا  ساعت ۲۴ فردا، چهارشنبه ۳۱  اردیبهشت ماه نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کرده و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

زرین آمیزی در ادامه درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری، تاکید کرد: از روز گذشته تا امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹ تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، بر این اساس تعداد کل داوطلبان شرکت کننده به یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۹۹ نفر  رسیده است.  

سخنگوی سازمان سنجش یادآوری کرد: کنکور سراسری ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی، با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری

دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و براساس ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

هزینه شرکت در کنکور سراسری ۹۹

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۷۰ هزار ریال (۳۷ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند کنکور سراسری، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
برگزاري كنكور و جمع كردن اينهمه آدم اونم وسط اين قتل عام كرونا ديوونگي محضه مگه اينكه همه بدون استثنا ماسك بزنن و هواكشهاي قوي متناسب با تعداد داوطلبا بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
كنكور امسال بايد در فضاهاي باز برگذار بشه
آخرین اخبار