استان کرمان، هفتمین استان جوان کشور

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: استان کرمان بعدازاستان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهکیلوئیه و بویراحمد، قم، گلستان و بوشهر هفتمین استان جوان کشور است.

قاسمی مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: استان کرمان اکنون به عنوان یک استان جوان در کشور محسوب می‌شود و جز هفت استان جوان مطرح است وتنها ۵ درصد از جمعیت حال حاضر این استان درسن کهنسالی هستند.

او افزود: روز سی ام اردیبهشت ۱۳۹۳ هرساله به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم ملی به ثبت رسیده و نام گذاری شده است که نشان از اهمیت این موضع دارد.

قاسمی تصریح کرد: طی دو سال گذشته در استان کرمان، ۴۹ هزارو ۱۹۰ واقعه تولد و ۱۳ هزار و ۹۷۱ واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته کمتر تولد ثبت کردیم.

او بیان داشت: بیشترین تولد مربوط به شهر کرمان و کمترین آن مربوط به شهرستان کوهبنان وبیشترین فوت مربوط به شهر کرمان  و کمترین فوت مربوط به شهرستان فهرج است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: به دلیل اینکه نرخ رشد جمعیت را ثبت می‌کنیم نزدیک به ۳۵ هزارو ۲۱۹ نفر به جمعیت استان امسال افزوده شده و اکنون جمعیت کل استان ۳ میلیون و ۲۸۸۵۱۴ نفر است.

قاسمی اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در کرمان ۱ و ۱ دهم و در کشور ۱ و ۲ دهم است و بیشترین نرخ جمعیت در شهرستان رودبار و کمترین جمعیت در شهرستان‌های بافت، بردسیر و کوهبنان با سه دهم مشترکا به ثبت رسیده است.

او بیان داشت: با توجه به اینکه ۶۸ درصد جمعیت ما در سن فعالیت است و می توانند به اقتصاد کمک کنند که باید این جوانی و پویایی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار