انصراف ۹۳ نامزد انتخاباتی در کرمان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: از ۱۹۰ نامزد تایید صلاحیت شده کرمان تا کنون ۹۳ نفر انصراف داده اند و اسامی نهایی نامزد‌ها صبح جمعه در محل شعب اخذ رای نصب می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  عباس تقی‌زاده ،رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان ،گفت: استان کرمان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده در دوم اسفند ماه آمادگی کامل را دارد و تعداد رای اولی‌های این دوره از انتخابات ۶۹ هزار و ۵۲ نفر هستند که از این تعداد حدود ۳۵ هزار و ۵۷۸ رای اولی مرد و ۳۳ هزار و ۴۷۴ رای اولی زن وجود دارد.

او افزود: ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر در استان کرمان واجد رای دادن هستند که یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر زن هستند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان تعداد شعب اخذ رای استان کرمان را ۲ هزار و ۲۴۹ شعبه اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد یک هزار و ۳۲۸ شعبه ثابت و ۹۲۱ شعبه سیار هستند.

تقی‌زاده با بیان اینکه ۸۳ شعبه نسبت به دوره قبل در استان کرمان افزایش شعبه رای‌گیری داریم، تصریح کرد: شعب اخذ رای استان کرمان شامل یک هزار و ۷۰ شعبه شهری و یک هزار ۱۷۹ شعبه روستایی هستند.

او  میانگین سنی نامزد‌های یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان را ۴۷ سال اعلام کرد.

تقی‌زاده به برگزاری مانور انتخابات در ۲۷ بهمن ماه در سطح استان کرمان اشاره داشت و بیان کرد: ۱۱۳ شعبه اخذ رای در ۲۳ شهرستان استان مانور انتخابات را برگزار کردند.

او گفت: تعرفه‌های اخذ رای مورد نیاز، دستگاه‌های احراز هویت و تمام ملزومات مورد نیاز شعب اخذ رای تامین و طبق ضوابط و با ملاحضات حفاظتی و امنیتی و حضور نیرو‌های نظارتی در حوزه‌های انتخابیه توزیع شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان ادامه داد: برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، محافظان شعب و صندوق‌های رای، بازرسان شعب، اعضای هیات نظارت و نمایندگان نامزد‌ها در امر برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند.

تقی‌زاده بیان داشت: ۴۳۲ شعبه در کرمان، ۳۶ شعبه در راور، ۶۵ شعبه در بافت، ۴۰ شعبه در رابر، ۴۵ شعبه در ارزوئیه، ۱۱۷ شعبه در بم، ۵۲ شعبه در ریگان، ۴۳ شعبه در فهرج، ۵۳ شعبه در نرماشیر، ۲۱۴ شعبه در جیرفت، ۷۲ شعبه در عنبرآباد، ۱۹۵ شعبه در رفسنجان، ۲۶ شعبه در انار، ۱۱۶ شعبه در زرند، ۲۸ شعبه در کوهبنان، ۱۷۸ شعبه در سیرجان، ۶۴ شعبه در بردسیر، ۷۹ شعبه در شهربابک، ۸۸ شعبه در کهنوج، ۸۰ شعبه در منوجان، ۹۹ شعبه در رودبار، ۸۲ شعبه در قلعه‌گنج و ۴۵ شعبه در فاریاب دایر می‌شود.

اوگفت: ستاد انتخابات استان کرمان از ۶ کمیته تشکیل شده است که کمیته امنیتی با ریاست «حمید شمس‌الدینی» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، کمیته حراست و استعلامات به ریاست «میرصادقی» مدیرکل حراست استانداری، کمیته حقوقی به ریاست «علی اشک» مدیرکل دفتر حقوقی استانداری، کمیته اطلاع‌رسانی به ریاست «عباس تقی‌زاده»، کمیته مالی و پشتیبانی به ریاست «غلامرضا نویدی» و کمیته فناوری اطلاعات به ریاست «مصطفی رحمتی» مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری تشکیل شده‌اند.

تقی‌زاده افزود: ریاست ستاد انتخابات استان بر عهده «محمدصادق بصیری» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان، دبیری ستاد انتخابات استان بر عهده «محمدرضا وفایی» مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری است و «محمد قاسمی» مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عضو ستاد انتخابات هستند.

او تصریح کرد: از ۱۹۰ نامزد تایید صلاحیت شده تا کنون ۹۳ نفر انصراف داده اند و اسامی نهایی نامزد‌ها صبح جمعه در محل شعب اخذ رای نصب می‌گردد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار