دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی حمایت می‌کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت‌های دستگاه قضائی از واحد‌های تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی به منظور حفظ اشتغال موجود و تداوم معیشت کارکنان این مجموعه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی گفت: در شرایط کنونی حفظ اشتغال موجود یکی از ضرورت‌های جامعه به شمار می‌رود و دستگاه قضایی با ورود تخصصی به این بخش در راستای حفظ حقوق کارفرمایان، کارگران و مجموعه‌های مرتبط گام بر می‌دارد.

او به اهم اقدامات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان در سال گذشته نیز اشاره و افزود: در این راستا حضور در جلسات شورای معادن استان و پیگیری مشکلات معادن استان و پیگیری انتقال حساب‌های معادن استان از تهران، حل مشکل شرکت معدن فتح جنوبشرق در ارتباط با اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و جلوگیری از بیکاری ۲۷۰ نفر در سیرجان و حل مشکل شرکت جهان فولاد سیرجان در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی و جلوگیری از بیکاری ۵۰۰۰ نفر انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی استان و حضور منظم و مستمر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز گفت: در سال گذشته اقداماتی از جمله برگزاری جلسات متعدد با مسئولین شهرستانی و همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت برای جلوگیری از تعدیل نیرو کارخانجات بزرگ استان و جلوگیری از تعطیلی شرکت تولیدی و توزیعی در شهرستان‌های استان انجام شده است.

موحد تصریح کرد: در سال گذشته حل مشکل و ادامه فعالیت اجرای پروژه احداث مجتمع اداری، فرهنگی، تجاری، تفریحی صاروج پارس واقع در مجاورت بافت تاریخی شهر کرمان نیز انجام شد که با احداث آن حدود یک هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که از این تعداد بیش از هزار نفر در زون یک مشغول به کار می‌شوند.

او اظهارکرد: بررسی مشکلات کارخانه قند بردسیر با حضور مسئولین شهرستان و استان، پیشگیری از حوادث کارگری و بررسی مشکلات شرکت معدنجو، معادن شرکت ذغالسنگ، شرکت فولاد ایرانیان شرکت فولاد تکنیک، شرکت کک وپالایش قطران شهرستان زرند و پیشگیری از تجمع اعتراض آمیز کارگران، بررسی وضعیت قرارداد فی مابین شرکت تاریر و میدکو مستقر در زرند و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در بحث ایمنی معدن باب نیزوی زرند و آغاز بکار معدن مذکور نیز در سال گذشته انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: دستگاه قضایی بر مبنای اولویت‌های خود از تداوم فعالیت واحد‌های تولیدی حمایت کرده ودر این مسیر به شکلی اقدام می‌شود که ضمن حفظ حقوق بیت المال، مناسبات بین واحد‌های تولیدی و سازمان‌های مربوطه از جمله تامین اجتماعی، بانک ها، امور مالیاتی و ... به درستی و مطابق قانون پیش رود.

بخشی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به بررسی مشکلات شرکت نهند آب غرب، گفت: این شرکت مدعی است که با حدود ۱۰۰ کارمند در جنوب استان در زمینه حفاری فعالیت دارد و از سال ۴۲ به این کار مشغول بوده اند که در این جلسه مقرر شد بر اساس قوانین و به منظور حفظ اشتغال موجود، مشکلات ما بین این واحد و شرکت آب و فاضلاب حل شود.

او تاکید کرد: در این جلسه مشکل یکی از واحد‌های صنعتی در سیرجان نیز بررسی شد و مقرر گردید سازمان بازرسی بررسی‌های لازم را انجام دهد و در صورت امکان برای حل مشکلات آن اقدام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار