معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد.

برگزاری اولین نشست تخصصی کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در بندر چابهار

سید حسن ابراهیمی گفت: نشست تخصصی اعضای کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با هدف ارتقای خدمات هواشناسی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

سید حسن ابراهیمی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با حضور اداره هواشناسی شهرستان و دیگر ارگان‌های دریایی به میزبانی بندر چابهار برگزار شد.

او ادامه داد: مطابق اجرای مقرره ۵ فصل چهارم کنوانسیون سولاس، سازمان بنادر و دریانودری به عنوان متولی ایمنی دریانوردی می‌بایست از ارائه گزارش‌های کاربردی هواشناسی و اخطاریه‌های دریایی به دریانوردان اطمینان حاصل نماید.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا با همکاری سازمان هواشناسی کشور، نشست‌هایی به منظور ارتقای خدمات هواشناسی دریایی برگزار شد.

ابراهیمی تصریح کرد: به تبع آن استان‌های ساحلی نیز در همین راستا کمیته استانی را با هدف جمع آوری نظرات ارگان‌های دولتی، نظامی و انتظامی و بخش خصوصی ذینفع در حوزه دریایی و ارائه پیشنهادات کاربردی به کمیته مرکزی ارائه می‌کنند.

او با اشاره به موضوع‌های مهم اولین جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان گفت: تدوین برنامه زمانبندی مدون تشکیل جلسات این کمیته، تعیین اعضای ثابت و مدعو این کمیته در استان، اعلام اداره هواشناسی به عنوان دبیری این کمیته، تعیین محدوده اولیه ارسال اطلاعات هواشناسی در سواحل استان و پیشنهاد نرم افزار و اپلیکیشن هواشناسی دریایی کاربردی داخلی از جمله محور‌های این نشست بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار