نماینده مجلس: باید هرچه سریعتر استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند

طباطبایی نژاد گفت: پس از تهیه گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کردیم که هرچه سریعتر این ۲ باشگاه خصوصی شوند.

نماینده مجلس: هرچه سریعتر استقلال و پرسپولیس خصوصی شوندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدصادق طباطبایی نژاد، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع تحقیق و تفحص از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: این تحقیق درباره منابع مالی و جریمه هایی است که در عرصه بین المللی و داخلی برای این ۲ باشگاه ایجاد شده است. امور مالی استقلال و پرسپولیس از سال ۸۷ تا ۹۷ بررسی می‌شود. گزارش آماده شده است.  این گزارش حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ صفحه است و خلاصه آن امروز در صحن علنی مجلس  قرائت شد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: این ۲ باشگاه به عنوان شرکت فرهنگی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان هستند، اما قوانین حاکم بر شرکت‌های دولتی در این تیم‌ها رعایت نشده است.


 بیشتر بخوانید: ایراد قانونی کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس به حقوق سعادتمند


او درباره رقم دقیق برآورد شده از بدهی‌های این ۲ باشگاه گفت: در گزارش این رقم آمده، اما من حضور ذهن ندارم. من و همکاران در این یک سال متوجه شدیم که اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی این ۲ باشگاه باید انجام شود. قوانین مالی و دولتی حاکم بر دیگر دستگاه‌ها به هیچ وجه در این ۲ باشگاه رعایت نشده است. ما پیشنهاد دادیم که هر چه زودتر این ۲ باشگاه را خصوصی کنیم. هیچ واحد حقوقی منسجمی در استقلال و پرسپولیس وجود نداشته است و این موضوع را به خوبی متوجه شدیم. پس پیشنهاد دادیم تا زمانی که این باشگاه ها خصوصی نشده اند، حداقل واحد حقوقی منسجمی برای آنها تشکیل شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار