گل‌های فصلی ارمغان زیبای تابستان در اطراف حرم رضوی

شهردار منطقه ثامن گفت: بیش از ٢١۰ هزار بوته گل فصلی در بوستان ها، فلاورباکس‌ها و المان‌های فضای سبز سطح منطقه ثامن کاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: در آستانه فصل تابستان، بیش از ۲۱۰ هزار بوته انواع گل فصلی از گونه‌های جعفری، اطلسی، آهار، شمعدانی در بوستان ها، میادین، المان‌ها و گلدان‌های بتنی سطح منطقه ثامن کاشته شده است تا طراوت و زیبایی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

او با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از مهمترین نمود‌های عملکرد شهرداری‌ها به شمار می‌رود، افزود: ایجاد و گسترش فضای سبز شهری ضمن زیبایی بخشیدن به سیمای شهر و ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی، نقش قابل توجهی در تقویت روحیه و شادابی شهروندان دارد.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: به همین منظور با توجه به شرایط ویژه بافت پیرامون حرم مطهررضوی، اقدامات ویژه‌ای در منطقه ثامن صورت گرفته، که از آن جمله می‌توان به جانمایی بیش از ۶۵٠ عدد فلاورباکس و گلدان بزرگ بتنی و ٢٠٠ عدد فلاورباکس مستطیلی استیکردار، و همچنین حدود ۵٠ عدد المان‌های موضوعی با ترکیب گل، در راستای جبران بخشی از کسری فضای سبز مورد نیاز منطقه اشاره کرد، که به نوعی بیشترین میزان فلاورباکس موجود در سطح یک منطقه شهری در مشهد مقدس محسوب می‌شود.

نعمتی بیان کرد: با توجه به اینکه این سازه‌های پرتابل باید به وسیله گل‌های فصلی تزیین شوند، معمولا با آغاز فصل جدید و همزمان با کاشت گل در بوستان‌های سطح منطقه، نسبت به تعویض و کاشت گل جدید در ان‌ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار