امکانات لجستیکی سپاه ثارالله این بار در کمک به عشایر

رئیس بسیج عشایر سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کوچ عشایر از جنوب استان کرمان به مناطق ییلاقی به‌صورت مکانیزه و با استفاده از امکانات لجستیکی سپاه ثارالله استان آغاز شد.

امکانات لجستیکی سپاه ثارالله این بار در کمک به عشایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدی رئیس بسیج عشایر سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با توجه به جمعیت بالای عشایری کوچ‌رو سپاه ثارالله امکانات لجستیکی خود را به کمک عشایر آورده و کوچ عشایر از شهرستان جیرفت در بخش‌های مرکزی و اسماعیلی آغاز شد.

او افزود: اگر چه هر ساله با آغاز سال جدید کم کم فصل کوچ عشایر آغاز می‌شد و این قشر آماده عزیمت به مناطق ییلاقی می‌شدند، اما امسال به‌دلیل ویروس کرونا، این کوچ به تعویق افتاد.

محمدی با بیان اینکه تا کنون از شیوع بیماری کرونا در جامعه عشایری خبری نشده است، تصریح کرد: کوچ مکانیزه موجب می‌شود تا ارتباط عشایر با روستا‌هایی که در مسیر حرکت عشایر هستند کمتر باشد، همچنین کوچ در یک فاصله زمانی کمتری صورت می‌گیرد.

ناصر بهروز فرمانده سپاه جیرفت نیز گفت: شهرستان جیرفت به‌عنوان بیشترین شهرستان عشایر خیز جنوب استان در اولویت طرح انتقال و کوچ مکانیزه قرار گرفت.

او از ورود ۶ دستگاه کامیون و تریلر در فازاول جابه‌جایی به مناطق عشایری جیرفت خبرداد و افزود: پیش‌بینی برای انتقال ۲۰ هزار دام عشایر شهرستان جیرفت در نظر گرفته شده است.

محور‌های کوچ روی عشایر در جنوب استان جهت تسهیل در کوچ هم تیغ‌زنی و بازگشایی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار