اذعان تلویحی مقام ارشد صهیونیست به نقش تل‌آویو در حمله سایبری به ایران

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تلویحا به نقش این رژیم در حمله سایبری به بندر شهید رجایی ایران اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تایمز اسرائیل، آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تلویحا به نقش رژیم اشغالگر در حمله سایبری به بندر شهید رجایی ایران اشاره کرد و گفت این رژیم از «ابزار نظامی مختلف» برای صدمه زدن به دشمنانش بهره می‌گیرد.

او در واکنش تلویحی به گزارش رسانه‌های آمریکایی در خصوص حمله سایبری به بندر شهید رجایی گفت: ما به استفاده از ابزار‌های مختلف نظامی و تکنیک‌های تخصصی جنگ، برای آسیب رساندن به دشمن ادامه خواهیم داد.

بر اساس گزارش این پایگاه، اگرچه اشاره کردن سیاستمداران رژیم صهیونیستی به نقش این رژیم در حمله به ایران و دیگر گروه‌ها در منطقه امری غیر معمول نیست، افسران ارشد رژیم اشغالگر برای حفظ سیاست ابهام در مورد فعالیت‌های برون مرزی ارتش، کمتر به چنین کاری اهتمام می‌ورزند.

کوخاوی با اشاره به حملات اخیر هوایی به پایگاه‌های مقاومت در سوریه ادامه داد: ده‌ها حمله‌ای که انجام داده ایم از جمله حمله اخیر، برتری اطلاعاتی و قدرت آگاهی نیرو‌های ارتش اسرائیل را اثبات کرده است.

این مقام از اظهار نظر رسمی درباره گزارش روزنامه واشنگتن پست در خصوص حمله سایبری به بندر رجایی خودداری کرد.

خبرها درباره نقش رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به بندر شهید رجایی ایران نخستین بار در نشریه واشنگتن پست منتشر شد.

در پی بروز اختلال موقت در شبکه آبرسانی منطقه شارون در مرکز فلسطین اشغالی در روز ۲۴ آوریل، یک شرکت امنیتی در تحقیقات خود در این زمینه به این نتیجه رسید که رخنه یک بدافزار موجب بروز این مشکل شده است. از آنجایی که آب یک زیرساخت حیاتی در فلسطین اشغالی تعریف می‌شود، بروز این حادثه به اداره ملی سایبری و دیگر نهاد‌های اطلاعاتی گزارش شد.

کارشناسان صهیونیست مدعی شدند این بدافزار از سوی ایران وارد سامانه رایانه‌ای شبکه آبرسانی منطقه شده است.

تلاش اصلی برای واکنش متقابل رژیم صهیونیستی از سوی نفتالی بنت صورت گرفت که در طول هفت ماه حضورش در سمت وزارت جنگ، هم در حرف و هم در عمل، همواره از اتخاذ مواضع قاطع در برابر ایران حمایت کرده است.

بنت در اظهارات خداحافظی از سمتش در وزارت جنگ در آستانه مراسم تحلیف کابینه جدید اعلام کرد: ما نباید لحظه‌ای از ایران غافل شویم. ما باید فشار‌های سیاسی اقتصادی نظامی و فناوری را بر ایران افزایش دهیم و باید این کار در ابعاد بزرگ و بزرگتر صورت گیرد.

مقامات اطلاعاتی گفتند که این سایت [بندر رجایی] در ایران به طور خاص به عنوان یک هدف غیر مهم انتخاب شد و هدف مقامات از چنین انتخابی این بود که به ایران هشدار دهند حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند و در عین حال چنین حملاتی به مثابه عبور از خط قرمز رژیم صهیونیستی است.

فعالیت بندر شهید رجایی تحت تاثیر تحریم‌های نفتی آمریکا قرار گرفته است. بلافاصله پس از حمله سایبری، مقامات بندر آن را کشف کردند و به سرعت سیستم را به مدیریت دستی بارگیری و تخلیه بار تغییر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۳:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آنها گفتند نباید از ایران غافل شد و با هر وسیله ای که بتوانیم به ایران آسیب می زنیم پس ما هم نباید از دشمنان در هیچ شرایطی (مذاکره و تصمیم گیری های سیاسی) غافل شویم و با هر ابزار ممکن به آنان آسیب بزنیم و خود را روز به روز قوی تر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۳:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آنها گفتند نباید از ایران غافل شد و با هر وسیله ای که بتوانیم به ایران آسیب می زنیم پس ما هم نباید از دشمنان در هیچ شرایطی (مذاکره و تصمیم گیری های سیاسی) غافل شویم و با هر ابزار ممکن به آنان آسیب بزنیم و خود را روز به روز قوی تر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بایه یه حمله که به ما نسبت می دن تهدید به حمله نظامی میکنن بعد خودش داره اعتراف می کنه هیچ کس هیچی نمی گه ؟ شما غیرت ندارین ؟
آخرین اخبار