الحاق کرانه باختری در بیانیه مشترک آلمان و فلسطین محکوم شد

وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر فلسطین طی بیانیه‌ای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بر اساس بیانیه‌ای که مشترکا توسط هایکو مایس، وزیر خارجه آلمان و  نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین قرائت شده، الحاق بخش‌های زیادی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، محکوم شده است.

در این بیانیه تاکید شده: «برنامه اسرائیل برای پیشبرد برنامه‌های الحاق کرانه باختری به این رژیم بسیار نگران‌کننده است. این الحاق در توافق‌نامه کابینه ائتلافی اسرائیل در ۲۰ آوریل امضا شده و نگرانی‌های زیادی را در بین فلسطینیان ایجاد کرده است. الحاق هر بخشی از سرزمین‌های فلسطین اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به طور جدی شانس رسیدن به راه حل دو کشور  را تضعیف می‌کند».

براساس طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش زیادی از کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد، همچنین قدس به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته خواهد شد.

این طرح کاملا صهیونیستی با استقبال فراوان یهودی‌ها و با مخالفت شدید کشورهای مسلمان همراه شده است. کشورهای اروپایی هم تهدید کرده‌اند که در صورت عملیاتی شدن طرح الحاق کرانه باختری، اقداماتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار