گوترش: فقر شدید میلیون‌ها آفریقایی را تهدید می‌کند

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به شیوع ویروس کرونا اعلام کرد فقر شدید میلیون‌ها آفریقایی را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد میلیون‌ها نفر در آفریقا به علت شیوع ویروس کرونا در معرض فقر شدید هستند.

وی از جامعه جهانی خواست با همبستگی برای کمک به کشور‌های آفریقایی اقدام کنند.

گوترش در توصیه‌هایی به کشور‌های آفریقایی گفت: این بیماری پیشرفتی که قاره آفریقا به دست آورده بود را تهدید می‌کند و اوضاع را بحرانی کرده و بر گرسنگی، کمبود غذا و ناتوانی در مقابله با بیماری‌ها می‌افزاید.

وی از کشور‌ها خواست تجهیزات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را در اختیار کشور‌های آفریقایی قرار دهند و کشور‌های آفریقایی باید هر دارو و واکسنی را بدین اعتبار که متعلق به همه مردم جهان است با سرعت، سهولت و با قیمت معقول بدست آورند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: آفریقا در مراحل اولیه ویروس کرونا قرار دارد و ممکن است به سرعت به تعداد مبتلایان افزوده شود.

وی در پایان تاکید کرد برای پایان دادن به ویروس کرونا در جهان به جلوگیری از انتشار آن در آفریقا اقدام کنند.

بنا به به گزارش نماینده سازمان جهانی بهداشت در آفریقا، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا بیش از ۸۷ هزار نفر است و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به نادیده گرفتن توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، گفت دنیا در حال پرداخت بهای سنگین اختلافات راهبردی در مواجهه با شیوع ویروس کروناست.

پیش از این نیز دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفته بود جهان بیش از هر زمان دیگری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به همکاری و واکنش همگانی بی‌سابقه نیاز دارد و اکنون زمان آن نیست که بودجه سازمان جهانی بهداشت کاهش یابد.

گوترش بار دیگر خواستار آتش‌بس جهانی در میان این همه‌گیری شد و گفت که سازمان ملل متحد با بیش از ۱۰۰ دولت و گروه مسلح در حال همکاری است تا به یک آتش بس بشردوستانه متعهد شوند و آن را عملی کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار