آماده سازی مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات سبز جنوبی

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد گفت: در یک ماه آینده مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات جنوبی تحت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب آماده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر رمضانی مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد گفت: امید داریم در یک ماه آینده مسیر پنج کیلومتری ارتفاعات جنوبی تحت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب آماده کنیم تا زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) بتوانند از ارتفاعات جنوبی مشهد با مساحت سه هزار هکتار همراه با هزار و ۲۰۰ اصله درخت، استفاده کنند.
 
او افزود: در انتهای سال ۶۸ مطالعاتی در زمینه کمربندی جنوبی مشهد آغاز شد و پروژه آن در سال ۸۴ استارت خورد و تا مدتی ادامه داشت، اما متعاقبا تعطیل شد.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد با بیان اینکه این پروژه در اوایل سال ۹۱ مجددا تجهیز کارگاه شد، ادامه داد: همچنین تا انتهای سال ۹۶ به مدت پنج سال بحث کمربند جنوبی از طول ۱۲ کیلومتر اجرا شد و حدود ۸۰ درصد پروژه یعنی ۱۲ کیلومتر از ۲۷ کیلومتری که در ابتدا طراحی شده بود، عملیاتی شده است.

رمضانی  با بیان اینکه پروژه در انتهای سال ۹۶ توسط دستگاه قضایی به دلیل تخلفات زیست محیطی متوقف شده بود، بیان کرد: در بهمن ماه پارسال طرحی تحت عنوان پارکینگ کمربند جنوبی یا بوستان طبیعت اجرایی و در نهایت توسط شهرداری به استانداری ارجاع داده شد و سپس در ستاد تدبیر استانداری در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

او  با اشاره به اینکه طی سه ماه قبل، مجددا به طول پنج کیلومتر از باقی مانده کمربند جنوبی با عنوان پارکینگ و بوستان طبیعت تجهیز کارگاه شد، تصریح کرد: امید داریم در یک ماه آینده این مسیر پنج کیلومتری را تحت عنوان بوستان طبیعت و پارکینگ ارتفاعات جنوب آماده کنیم تا زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) بتوانند از ارتفاعات جنوبی مشهد با مساحت سه هزار هکتار همراه با هزار و ۲۰۰ اصله درخت، استفاده کنند.

مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد در خصوص بر طرف شدن موضوع زمین خواری و نگاه سوداگرانه در جنوب مشهد و وجود فضای تصرف غیر قانونی اراضی ملی، ادامه داد: چنین چیزی وجود ندارد؛ اتفاقا این امر اراضی ملی را برای استفاده کمربندی تثبیت می‌کند.

رمضانی  با بیان اینکه این مقدار زمین در ارتفاعات جنوبی تا ۲۰ هزار هکتار در حال توسعه است، افزود: به دلیل اینکه امکانات ما جوابگو این کار نخواهد بود، به صورت گام به گام توسط دولت برای نگه‌داری و تبدیل به کمربند سبز تحویل شهرداری داده می‌شود همچنین گفتنی است که این مناطق کاملا تحت نظرات دستگاه‌های دولتی است.

او درباره ساخت بوستان در شهر و تاثیر آن در هوای پاک، تصریح کرد: بوستان‌سازی به تنهایی به کیفیت سالم هوا کمک می‌کند و از این دست اقدامات در سطح شهر خواهیم داشت.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار